הכנסות שנתיות של 156 מיליון דולר לאינמוד שכבר שווה 1.4 מיליארד דולר

חברת האסתטיקה הרפואית רשמה ברבעון הרביעי הכנסות של 47 מיליון דולר, גידול של 63% לעומת התקופה המקבילה • החברה משיקה שני מוצרים חדשים וחוזה צמיחה נוספת של 20-25% ב-2020

משה מזרחי, מנכ"ל אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס
משה מזרחי, מנכ"ל אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת האסתטיקה הרפואית אינמוד  (Inmode) מיקנעם המנוהלת על משה מזרחי, ממשיכה לרשום צמיחה מהירה בהכנסות וברווח, וחוזה גם המשך צמיחה ל-2020. כך עולה מדו"חות החברה לרבעון הרביעי של 2019. החברה משיקה בימים אלה שני מוצרים חדשים, אשר אמורים להצטרף לטכנולוגיית הניתוחים האסתטיים הזעיר פולשניים של החברה, שיוצרת היום את עיקר ההכנסות שלה, ולתרום לצמיחה שהיא חוזה להמשך השנה. היום בבוקר נסחרה החברה לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר (1.8 מיליארד דולר בדילול מלא) ובתשואה של 200% על המחיר בו הונפקה המניה באוגוסט האחרון.

ברבעון הרביעי של 2019 רשמה אינמוד הכנסות של 47 מיליון דולר, גידול של 63% לעומת התקופה המקבילה. שיעור הרווח הגולמי עמד על 87% (כמו בשנה כולה) והרווח הנקי ברבעון עמד על 19 מיליון דולר. בשנת 2019 כולה רשמה אינמוד הכנסות של 156 מיליון דולר, גידול של 56%, והרווח הנקי עמד על 61 מיליון דולר - כמעט פי שלושה מאשר ב-2018. 

אינמוד הצליחה להגדיל את הרווחיות שלה למרות עלייה קלה בהוצאות המו"פ והגידול בהוצאות השיווק. יש לציין כי למרות מעבר החברה למסחר בנאסד"ק, הוצאות ההנהלה דווקא פחתו - מ-4.8 מיליון דולר ב-2018 ל-3.9 מיליון ב-2019. לאינמוד מזומן בהיקף של 163 מיליון דולר. בשיחה עם "גלובס" אמר מנכ"ל החברה משה מזרחי כי החברה אינה מתכננת לגייס הון נוסף.

תחזית החברה לשנה הנוכחית היא להכנסות של 190-198 מיליון דולר, גידול של 25%-30%, והחברה מסרה כי תעדכן את התחזיות בכל רבעון. מתח הרווחים הגולמי צפוי להמשיך לנוע בין 85%-ל-87%. בכוונתה לרשום רווח למניה non-GAAP של 1.85-1.93 דולר למניה, גידול של 15%-20% לעומת הרווח למניה non-GAAP השנה.

התחזיות מבוססות על צמיחה במוצרים הקיימים ועל השקה של מוצרים נוספים. כיום הכנסות החברה מגיעות בעיקר מטכנולוגית ה"ניתוח הפלסטי הזעיר-פולשני", שבמסגרתו מוחדרות צינוריות קטנות מתכתיות לתוך עור הגוף או הפנים של המטופלים כדי להזרים דרכן אנרגיית RF (אנרגיה אלקטרומגנטית), המאפשרת עיצוב מחדש של האזור השומני של שכבת העור.

אנרגיית ה-RF של החברה חודרת לעומק העור גם ללא שימוש בצינוריות החודרות את העור (חישבו על ההבדל בין אור נראה שאינו חודר קיר, לעומת גלי רדיו שכן יעברו דרכו). החברה משיקה כעת שני מוצרים חדשים בשם Evolve לגוף ו-Evoke לעור הפנים, אשר משתמשים באנרגיה הזו לשם עיצוב הרקמות בעומק הגוף, וייחודם מעבר לטכנולוגיית האנרגיה עצמה, הוא היום טיפולים "בלי ידיים". כלומר, הרופא או הטכנאי מתכנן את הטיפול, מצמיד את הרכיב לגוף המטופל ואינו צריך להחזיק אותו במקום בזמן הטיפול. טכנולוגיה כזו יכולה לאפשר לרופאים לבצע פרוצדורות רבות יותר באותו הזמן. שני המוצרים הללו קיבלו אישור שיווק מה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) והם, כאמור, מוכנים להשקה.

בשיחת הוועידה מסרה החברה כי כיום היא פועלת ב-54 מדינות (בחלקן באמצעות צוות מכירות משלה, למשל בספרד, בבריטניה, בהודו ובאוסטרליה, ובחלקן באמצעות מפיצים), ולאחרונה קיבלה אישור לשיווק מוצריה גם בברזיל, שנחשבת למעצמת רפואה אסתטית.

רוב הכנסות החברה מגיעות מארה"ב, כ-79% בשנת 2019 (לעומת 81% ב-2018) ולכן אינמוד כנראה לא תהיה מושפעת מאוד מווירוס הקורונה כל עוד יישאר בסין ובסביבתה. יש לחברה פעילות גם בסין, אך לא בהיקפים גדולים. אם תתפתח השפעת הווירוס למיתון עולמי, כל תעשיית האסתטיקה עלולה להיות מושפעת לרעה, כפי שקרה ב-2007-2008.

לדברי מזרחי בשיחת הוועידה: "אנחנו מעריכים כי הפעילות שלנו בסין ובשכנותיה תושפע אך אנחנו מקווים לפצות על כך בפעילות נוספת במדינות אחרות באסיה. חלק מן הרכיבים שלנו מיוצרים בסין וכרגע לא כל המפעלים המייצרים אותם פועלים בקיבולת מלאה. במידה ותמשיך השפעת הווירוס על הייצור בסין, אנחנו נוכל לרכוש אותם במדינות אחרות, אם כי כנראה במחיר מעט יקר יותר. אנחנו מקווים כי עד הרבעון השלישי או הרביעי, המצב יחזור לקדמותו".