ניגוד עניינים? בלומברג הצהיר שימכור את עסקיו אם ייבחר לנשיאות

בהודעה נכתב כי מייקל בלומברג יכניס תחילה את החברה לנאמנות עיוורת ובהמשך ימכור אותה • אנליסטים מעריכים כי בלומברג תוכל להימכר ב-60 מיליארד דולר

מייקל בלומברג / צילום: Brian Snyder, רויטרס
מייקל בלומברג / צילום: Brian Snyder, רויטרס

מייקל בלומברג ימכור את "בלומברג", חברת הנתונים הפיננסיים והחדשות שהוא הקים לפני כמעט 40 שנה, אם הוא ייבחר לנשיא ארה"ב - כך מסר אתמול (ג') מטה הבחירות שלו.

בהודעה נכתב כי בלומברג יכניס תחילה את החברה לנאמנות עיוורת ואחר-כך ימכור אותה. אנליסטים מעריכים כי בלומברג תוכל להימכר ב-60 מיליארד דולר.

עתיד החברה היה בסימן שאלה מאז שבלומברג הכריז על מועמדותו לנשיאות בנובמבר האחרון, כאשר הוא ויועציו סיפקו תשובה מעורפלת לשאלה האם ראש עיריית ניו יורק לשעבר יכניס את סוכנות החדשות שהקים לנאמנות עיוורת במקרה שינצח בבחירות, או שמא ימכור את כל החזקותיו בחברה. אמש, כעבור קצת יותר מחודשיים לאחר שהשיק את קמפיין הריצה שלו לנשיאות, שני יועצים מטעמו של בלומברג אישרו כי אם יבחר לנשיאות המיליארדר היהודי ימכור את סוכנות החדשות שברשותו.

בלומברג, בן 78, מנהל קמפיין אגרסיבי שמאתגר את האתיקה העסקית של הנשיא דונלד טראמפ. לאחרונה בלומברג תקף את הנשיא על כך שמעולם לא העביר את עסקיו לנאמנות עיוורת, ובמקום זאת העביר אותם לניהול ילדיו. דמוקרטים בקונגרס האשימו את הנשיא בקבלת תשלומים מממשלות זרות באמצעות בתי המלון ואתרי הגולף שלו, וטענו כי פעילותו העסקית של טראמפ אינה חוקתית. בעתירה לבית המשפט העליון, הבית הלבן טען שאירוח בבתי המלון של הנשיא אינה מהווה הפרה של החוק. בית המשפט קיבל את טענותיו של הנשיא ודחה תביעת הדמוקרטים, בטענה שאין לכך ביסוס משפטי.

עם עלייתו של בלומברג בסקרים, השאלות על איך ינהל את הונו העצום מן הלשכה הסגלגלה הפכו לקולניות יותר. "פורבס" מעריך את הונו של בלומברג ב-54 מיליארד דולר.

המועמד לפריימריז לנשיאות בצד הדמוקרטי מחזיק כיום בכ-90% מחברת המדיה והנתונים שהוא נמנה עם מייסדיה ב-1981. לפי חברת המחקר ברטון-טיילור, שעוקבת אחרי חברות נתונים פיננסיים, בלומברג רשמה בשנה שעברה הכנסות של כ-10.5 מיליארד דולר, עלייה של 5.7% משנת 2018. בלומברג שותפות מוגבלת (LP) מספקת חדשות ונתונים לכ-325,000 לקוחות, שכל אחד מהם משלם סכום קבוע של 24 אלף דולר בשנה.

בעבר, "בלומברג" נמנעה מסיקור הונו של בלומברג והחברה עצמה. כשבלומברג הודיע על מועמדותו, חטיבת החדשות הודיעה שתמשיך להימנע מתחקירים על הבעלים שלה, וגם על המועמדים הדמוקרטים האחרים. היא תמשיך לתחקר את ממשלת טראמפ מפני שהוא הממשל המכהן.

ברטון-טיילור מסרה כי בהתבסס על מכירת חברת הדאטה, רפיניטיב, אשר נמכרה בקיץ שעבר עבור 27 מיליארד דולר לקבוצת הבורסה של לונדון, היא מעריכה כי סוכנות החדשות "בלומברג" תוכל להימכר בסכום של עד 60 מיליארד דולר.