יגאל דמרי מצא תחליף לאפריקה ישראל: במגעים לרכישת חברת הנדל"ן אחים דוניץ ב-700-600 מיליון שקל

דוניץ, המתמחה בייזום פרויקטים למגורים, נמצאת בשליטת בני משפחת דוניץ ונסחרת בשווי של 665 מיליון שקל - לאחר עלייה של 130% במניה בשנה האחרונה

יגאל דמרי / צילום: איל יצהר
יגאל דמרי / צילום: איל יצהר

אחרי שחברת הנדל"ן דמרי  נכשלה בניסיון לרכוש את חברת אפריקה ישראל במסגרת הסדר חוב, היא מגבשת עסקת רכישה חדשה, בהשקעה מוערכת בטווח של כ-700-600 מיליון שקל. החברה שבשליטת המנכ"ל יגאל דמרי עדכנה היום על מו"מ שהיא מנהלת, "לרכישת חברה הפועלת בתחום הנדל"ן היזמי בישראל". ל"גלובס" נודע כי החברה שעל הכוונת של דמרי היא אחים דוניץ , העוסקת בייזום, בנייה ומכירת פרויקטי נדל"ן למגורים, הנמצאת בשליטת בני משפחת דוניץ ונסחרת בשווי של 665 מיליון שקל לאחר עלייה של 130% במניה בשנה האחרונה.

דמרי, שעוסקת בעצמה בייזום נדל"ן למגורים, הדגישה כי "אין כל ודאות שהמו"מ כאמור יבשיל לכדי הסכם מחייב, בין היתר, הואיל וטרם סוכמו תנאי העסקה לרבות מחירה". מניית דמרי, הנסחרת סביב רמות שיא, הגיבה בעליות של כ-5%-4% לעדכוני החברה, במחזור מסחר גדול מהרגיל, מה שהשלים לה קפיצה שנתית של כ-150% ומשקף לדמרי שווי נוכחי של כ-2.6 מיליארד שקל.

ממצגת שפרסמה דמרי בימים האחרונים עולה כי לחברה כיום כ-2,260 דירות בפרויקטים ברחבי הארץ בשלבי ביצוע, נוסף לכ-500 דירות שאותן היא מעריכה כי תתחיל לבצע במהלך השנה הקרובה. יחד עם עתודות קרקע ופרויקטים של התחדשות עירונית, מציגה דמרי קרוב ל-17 אלף דירות בשלבי ביצוע ותכנון שונים.

לוקסי הועדף על דמרי

בחודש אוגוסט האחרון, רגע לפני הכרעת מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל על הגורם שירכוש את החברה, הצטרפה למירוץ אחריה דמרי שהציגה למחזיקים תמורה כוללת של כ-1.3 מיליארד שקל, אולם בסופו של דבר בעלי החוב העדיפו את הצעת חברת ההשקעות לפידות קפיטל  שבשליטת יעקב לוקסנבורג (לוקסי) שהוגשה במשותף עם חברת הגמל והפנסיה של אלטשולר שחם . אגב, לאחר פרסום הצעתה לרכישת אפריקה ישראל, חתמה דמרי על שני הסכמים נפרדים להקצאת מניותיה לכלל ביטוח והראל. למרות שהצעתה נדחתה בסופו של דבר, הקצתה דמרי להראל כ-3% מהונה ולכלל כ-1%, תמורת סכום של כ-60 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2019, דמרי נהנתה משיפור של 11% בהכנסותיה ממכירת דירות, שהגיעו לכ-717 מיליון שקל. למרות זאת, סך הכנסותיה של דמרי נשחקו ב-7%, ל-718 מיליון שקל, אחרי שב-2018 נהנתה מהכנסה ממכירת קרקע.

עוד דמרי הציגה בדוחות שחיקה ברווח הגולמי שלה, אותה ייחסה לתמהיל הפרויקטים ושיעורי הביצוע בכל פרויקט, ובשורה התחתונה הרווח הנקי שלה בין ינואר לספטמבר ירד ב-17%, ל-96 מיליון שקל.

פעילותה של אחים דוניץ, בראשות היו"ר יעקב (יקי) דוניץ, יחד עם המנכ"ל ניסים אחיעזרא, מתרכזת בייזום, בנייה ומכירת פרויקטים של נדל"ן למגורים. מהנתונים שהיא מציגה ניתן לראות כי אם תוכניותיה יצאו לפועל כמתוכנן, היא צפויה לקפיצת מדרגה משמעותית בפעילות בעתיד.

בעוד כיום החברה מקימה כ-320 דירות, יש בידיה עתודות קרקע ותוכניות להקמת כ-1,430 דירות עתידיות. לפי תוכניותיה, יותר מ-500 מהן ייכנסו לביצוע ושיווק בשלוש השנים הקרובות. כמו כן היא פועלת לקידום הקמת יותר מ-2,000 דירות במסגרת תוכניות של התחדשות עירונית ונוספות באמצעות שינוי תב"ע ופרויקטים מותלים.

דוניץ נהנית באחרונה מרוח גבית, הנתמכת בין היתר בהתקדמות בכמה פרויקטים משמעותיים. בחודש שעבר עדכנה דוניץ על התקיימות תנאים מתלים בהסכם לרכישת זכויות בפרויקטים של פינוי-בינוי בגבעתיים וברמת השרון, אחרי שבחודשים האחרונים נרשמה התקדמות גם בפרויקטים שלה בראשון לציון, באשדוד ועוד.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה השפעות יישום תקן חשבונאי הקשור להכרה בהכנסות ממכירת דירות ומתן שירותי בנייה, הוביל להתכווצות של יותר מ-40% בהכנסותיה של דוניץ, שעמדו על כ-70 מיליון שקל, לצד ירידה של 28% ברווח הנקי שלה, ל-16 מיליון שקל. זאת אחרי שבשנת 2018 כולה הכנסותיה צמחו ב-36% ל-357 מיליון שקל, והרווח הנקי קפץ ב-50% ל-63 מיליון שקל.

בשבוע הבא יתכנסו בעלי המניות של החברה לאשר את תנאי העסקתו של דמרי בתפקידו כמנכ"ל, הכוללים דמי ניהול חודשיים בעלות של קרוב ל-270 אלף שקל, ובעלות שנתית של 3.2 מיליון שקל, נוסף למענק שנתי של עד 2.5 מיליון שקל, בתלות בתוצאות החברה. ב-2018 עלות העסקתו עמדה על 4.65 מיליון שקל. עוד יתבקשו בעלי המניות לאשר תגמול חודשי בעלות של 74 אלף שקל לבת זוגו של דמרי, איריס, בתפקידה כסמנכ"לית קשרי לקוחות, ואת הסכמי העסקתם של נסים דמרי, אחיו של יגאל וחזקיה דמרי, אביו.