רשת הריהוט האמריקאית Pier 1 פשטה רגל ותימכר

בית משפט לפשיטות רגל בריצ'מונד, וירג'יניה, אישר אתמול את הליך מכירת נכסי החברה • השופט אישר גם את בקשת הרשת למימון של 256 מיליון דולר מהנושים שלה, כדי להמשיך לפעול בכפוף למכירה אפשרית של הרשת

חנות של רשת הריהוט האמריקאית Pier 1 / צילום: shutterstock
חנות של רשת הריהוט האמריקאית Pier 1 / צילום: shutterstock

רשת הריהוט האמריקאית Pier 1 Imports קיבלה אתמול (ג') אישור של בית משפט למכירה מהירה שלה, יום אחרי שהיא נכנסה לפשיטת רגל בעקבות מאמץ כושל שנמשך כשנה להשיג הסדר השתלטות עם הנושים שלה.

בית משפט לפשיטות רגל בריצ'מונד, וירג'יניה, אישר אתמול את הליך מכירת נכסי החברה. השופט אישר גם את בקשת הרשת למימון של 256 מיליון דולר מהנושים שלה, כדי להמשיך לפעול בכפוף למכירה אפשרית של הרשת.

Pier 1 עתרה שלשום (ב') להגנת צ'פטר 11 בחוק פשיטות הרגל, במטרה לנהל תהליך מכירת חלק מנכסיה או את כולם בפיקוח בית משפט. המכירה צפויה להתנהל לפי תוכנית שהרשת מפורט וורת' בטקסס תגיש תוך שבוע, כך מסרו פרקליט הרשת לבית המשפט.

התוכנית הזו מציעה מכירה של הרשת-החברה כעסק חי, כשהתקבולים יועברו לבנקים שהלוו לה הלוואות תקופתיות בעבר. אם לא יהיו קונים, הנושים ימירו את ההלוואות שלהם למניות בחברה ויפעילו אותה כבעלים שלה, מסר עורך הדין הממונה על פשיטת הרגל בבית המשפט.

"יש הרבה תיאבון לנכס הזה בגלל המותג והעסקים שלו", אמר עורך הדין, "זהו באמת שם מוכר בכל בית".

לפני בקשת פשיטת הרגל, Pier 1 נכנסה להסכם עם רוב הנושים שלה, כולל בנק אוף אמרקה, וולס פארגו ופתלייט קפיטל, להחזר חוב של 104.7 מיליון דולר לפי 55 סנט לדולר.

הנושים הללו הסכימו שאם תהיה הצעת קנייה לנכסי Pier 1 בגובה מינימלי של 55 סנט לדולר בשווי נכסים, הם יתמכו אוטומטית במכירה. אם לא יהיו הצעות במחיר גבוה יותר, הנושים יחליטו אם הם רוצים להפעיל את אופציית ההמרה למניות, או להמשיך במכירת הנכסים באשראי שהם יספקו במחיר של עד 55 סנט לדולר. אשראי כזה הוא טקטיקת פשיטת רגל מקובלת שכרוכה בהמרת חוב במניות.

אם הנושים יגישו את ההצעה הגבוהה ביותר לנכסים, הם יחליטו אם להמיר את התביעות שלהם במניות, או לממש את הנכסים שכלולים במסגרת צ'פטר 11.

כעת אין קונה מוביל לנכסים של הרשת, אך היא פנתה לכ-95 קונים פוטנציאליים שעשויים להתעניין במותג שלה, במלאים ובמעמדה האסטרטגי, מסר עורך הדין של פשיטת הרגל.

תאריך היעד להגשת ההצעות לנכסים הוא 23 במרץ. במידת הצורך תיערך מכירה פומבית ב-31 במרץ, וייערך שמוע לאישור המכירה -23 באפריל.

לפני פחות מחודשיים הודיעה Pier 1 על כוונתה לסגור עד 450 מחנויותיה, כולל כל החנויות בקנדה. החברה, שנוסדה ב-1962 בסאן מטאו, קליפורניה, הודיעה כי תשתמש בתהליך פשיטת הרגל כדי להשלים את סגירת החנויות הללו.