בלגן זה כאן: תאגיד השידור עבר לירושלים וספג את הקארמה של רשות השידור

וגם: חברת הדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן מעבירה את המטה שלה מנס ציונה לבוקה-ראטון • השיחה

דוריה למפל / צילום: מיכה לובטון
דוריה למפל / צילום: מיכה לובטון

בתאגיד השידור הציבורי "כאן" ניסו ככל יכולתם לשווק את המעבר של מטה הארגון והאולפנים כיום חג, אך שורת תקלות העיבה במקצת על החגיגה: ל"גלובס" נודע כי התוכנית "זה מגיע לכם", המשודרת ברשת ב' ועוסקת - כמה אירוני - בפתרון בעיות ביורוקרטיות למאזינים, הייתה הקורבן הראשון של המעבר. עד עתה שודרה התוכנית מהאולפן בת"א ולמגישה גילי טמיר - שבחרה מרצונה שלא להמשיך לשדר מהבירה - חיכתה הפתעה: בעודה מתיישבת באולפן, שמעה את מיד בתום מבזק החדשות של השעה 19:00 הודעת קריין על כך שהתוכנית לא תשודר ובמקומה תשודר תוכנית מוקלטת. אגב, התוכנית המוקלטת לא הייתה ארוכה מספיק, ולכן בסופה קיבלו המאזינים שירים ברצף. זו לא הייתה התקלה היחידה: במוצאי שבת, עם המעבר של הצוות שישב במודיעין לבניין החדש בירושלים, קרס השידור למשך זמן ארוך. הטכנאי התברר כבעל תושייה והשמיע ממכשיר הטלפון הנייד שלו - שימו לב - שירים מהיוטיוב.

בתוך כך, לפני מספר שבועות קיבל אלדד קובלנץ מנכ"ל התאגיד את הסמכויות בכל מה שקשור ל-look and feel של חטיבת החדשות, וכבר השפעתו ניכרת. קובלנץ שם על ראש שמחתו את תחום הרדיו המצולם (תוכניות הבוקר), ובשונה לקו שנקט עד אז מנהל חטיבת החדשות ברוך שי, החל להתייחס לשידור כאל תוכנית טלוויזיה לכל דבר. זה בא לידי ביטוי באלמנטים כמו תאורה וכתוביות אבל גם בגישה הנדרשת מהמגישים, שמעתה צוותה להם מלבישה סטייליסטית שסייעה להם לרכוש מערכות בגדים מתאימות. התוכנית החדשה של שלי יחימוביץ ויגאל גוואטה שמשובצת בשעות אחר-הצהריים, תשודר גם היא בפורמט של רדיו מצולם. מכאן נמסר: "כמו תמיד נעמוד באתגר המורכב ביותר בתולדות התקשורת בישראל, נתגבר על המכשולים, ונהיה גוף התקשורת הראשון בישראל שמשדר מירושלים בכל הפלטפורמות".

ענת ביין-לובוביץ'

אזור התעשייה

מנס ציונה לפלורידה: חברת הדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן מעבירה את המטה שלה מנס ציונה לבוקה-ראטון. זהו אחד הצעדים הראשונים של המנכ"ל החדש יואב שטרן, שהחליף בתפקיד את עמית דרור. החברה דיווחה לבורסה שבפלורידה ירוכזו פעילויות המכירות, שירות הלקוחות והלוגיסטיקה. ננו דיימנשן נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 11 מיליון דולר אחרי ירידה של 84% בשנה האחרונה.

שירי חביב ולדהורן

מצנח הזהב

חברת מיט-טק (MeaTech) המפתחת טכנולוגיה לייצור "בשר" מתורבת, גייסה לשורותיה את הדוגמנית והשחקנית יערה בנבנישתי, שפועלת לקידום מזון טבעוני ואורח חיים בריא, כדי שתסייע לה להרחיב פעילותה. במסגרת הסכם העסקתה, תקדם בנבנישתי את החברה ותהיה אחראית על קשרי משקיעים בעיקר בארה"ב. מיט-טק עושה שימוש בתאי גזע לצורך תהליך שעל בסיסו מופק "בשר" נקי ללא הרג של בעלי חיים.

הטרקלין

שגרירות קנדה בישראל ערכה השבוע ערב גאלה בביתה בתל אביב של השגרירה דבורה ליונס, לכבוד ביקורו של דני די-פרנה, נשיא תאגיד התחבורה בומברדייה, לצד ציון 20 שנות פעילותה של בומברדייה בישראל. די-פרנה אמר כי זה לא הביקור הראשון שלו בישראל, ולדעתו הדרך הטובה ביותר להתנייד כאן, היא לא ברכבות אלא דווקא לרכוב על אופניים. הוא סיפר כי בעבר בילה כאן שבועיים, בהם רכב לאורך מקטעים משביל ישראל. באו להתרשם: ערן כהן, מנכ"ל בומברדייה ישראל; עו"ד יהודה רוה, בעלי יהודה רוה ושות', ומייסד-שותף של קרן תשתיות ישראל; עו"ד תמי פירון, שותפה בכירה במשרד עורכי הדין מ. פירון ושות'; עמי אפלבאום, המדען הראשי ויו"ר הרשות לחדשנות; מאיר ארנון, יו"ר אקו מואשן; זיוה איגר, מנהלת הרשות לשת"פ תעשייתי וקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה; יוסי דסקל, לשעבר מנכ"ל בומברדייה ישראל, ואחרים.