דב גילהר פורש מהגשת התוכנית "ערב ערב" בערוץ "כאן 11"

במקום התוכנית של דב גילהר צפויה לעלות לאוויר התוכנית החדשה של שלי יחימוביץ' ויגאל גואטה

דב גילהר / צילום: תמר מצפי, גלובס
דב גילהר / צילום: תמר מצפי, גלובס

השינויים בלוח השידורים של שעות אחר-הצהריים בערוץ "כאן 11" מביאים גם שינויים פרסונליים: ל"גלובס" נודע כי המגיש והעיתונאי דב גילהר יפסיק להגיש את התוכנית "ערב ערב". עוד נודע כי התוכנית תקוצר לחצי שעה, ושעת השידור שלה תזוז לשעה ארבע וחצי.

כפי שנחשף אתמול (ד') ב"גלובס", מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, שקיבל לאחרונה ממועצת התאגיד סמכויות נרחבות בחטיבת החדשות, "מושך" את שידורי הרדיו המשודר גם לשעות אחר-הצהריים. במקום התוכנית של דב גילהר צפויה לעלות לאוויר בשעה זאת התוכנית החדשה של שלי יחימוביץ' ויגאל גואטה.

גילהר הוא אחד העיתונאים הוותיקים שברזומה שלו ניסיון רב באקטואליה וחדשות בכל ערוצי התקשורת המרכזיים. הוא היה ממקימי חברת החדשות של ערוץ 2, עבד במגוון תפקידים בטלעד ובערוץ עשר ומשם עבר לוואלה.

אחד מחומרים הטלוויזיוניים שגילהר מזוהה איתם בעיקר היא פינת הביורוקרטיה ששודרה בתחילה במהדורת החדשות של חדשות עשר ובהמשך בתוכנית "המגזין" של אושרת קוטלר. במסגרת הפינה התעמת גילהר עם רשויות וגורמים שהערימו קשיים על האזרח הקטן.

ב-2017 הצטרף גילהר לתאגיד השידור, שם הוא נחשב לטאלנט בכיר בדרגת שכר גבוה. בתחילה הגיש גילהר את התוכנית "שש כלכלי" עם קרן אוזן, ובהמשך עבר להגיש את התוכנית "ערב ערב" שמשודרת מדי יום בשעה חמש אחר-הצהריים.

מתאגיד "כאן" נמסר בתגובה: "נבחנים פרויקטים חדשים לדב גילהר ושינויים בפורמט ובהגשה ב'ערב ערב' ובחדשות שבע". 

גילהר מסר בתגובה: "התאגיד יקר לי. אני ממקימיו, משדר בו מאז יום העליה לאוויר ומקווה לתרום לו גם בעתיד. שידור ציבורי מקצועי, דעתני, אמיץ, עצמאי ומצליח חשוב בעיניי עד מאוד, איתי - אך גם בלעדיי".

נזכיר כי גילהר הוא עד תביעה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד נזכיר כי גילהר הושעה בעבר מתאגיד השידור "כאן", לאחר שהדגים לנתניהו בשידור איך שולפים ארנק מהכיס. גילהר סירב לראיין שנית את נתניהו בתחילת עבודתו בוואלה, לאחר שהראיון לא מצא חן בעיני ראש הממשלה. נתניהו, על-פי כתב האישום נגד נתניהו, הורה לוואלה איך להוציא את "הקטעים הבעייתיים".