מ"מ פרקליט המדינה: חקירה פלילית בפרשת המימד החמישי

המימד החמישי היא חברה שפורקה לאחרונה ואשר בני גנץ כיהן כיו"ר שלה • לפי ההודעה, בשלב זה אין חשד לגבי גנץ עצמו

בני גנץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בני גנץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ממלא-מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, הודיע הערב (ה') כי המשטרה תפתח בחקירה פלילית בפרשת המימד החמישי. יחד עם זאת, על-פי ההודעה, בני גנץ, שכיהן כיו"ר החברה, אינו חשוד בשלב זה.

ברקע האירוע - ממצאי דוח מבקר המדינה ממרץ 2019, שחשפו כי המשטרה התקשרה עם חברת המימד החמישי במכרז של מיליונים והעניקה לה פטור ממכרז להתקשרות ממושכת יותר בהיקף של כ-50 מיליון שקל, שלא יצאה לפועל מפאת סגירתה של החברה.

במרכז דוח המבקר עומדת בין היתר פגישה מסוף אוגוסט 2016 בהשתתפות מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך, קצינים בכירים מהמטה הארצי ונציגים בכירים של חברת המימד החמישי, ובהם יו"ר החברה דאז, בני גנץ, ומנכ"ל החברה, דורון כהן. בגמר הדיון קבע אלשיך כי המשטרה תרכוש מערכת מהחברה בפטור ממכרז. כמו כן הצביע המבקר על החשד שמידע שמסרה המימד החמישי למשטרה היה לא מדויק.

החקירה הפלילית בעניין זה תיפתח באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עוד לפני הבחירות, בפיקוח של ממלא-מקום פרקליט המדינה החדש, עו"ד דן אלדד.

להלן ההודעה המלאה של פרקליטות המדינה:

"בהמשך למכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, החליט ממלא-מקום פרקליט המדינה, לאחר שבחן את המסמכים, חוות-דעת קודמות שנכתבו לפני מספר חודשים בפרקליטות וישיבות שקיים עם גורמים בכירים בפרקליטות, להעביר את נושא החשדות בעניין חברת המימד החמישי לחקירה פלילית.

"החקירה תוטל על משטרת ישראל. ככל שיעלה צורך בכך, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) תעורב בחקירה".

גדי סיסו, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, לא יטפל בנושא מכיוון שהצהיר ב־2017 על ניגוד עניינים. יש לציין כי טופס ניגוד העניינים שלו נחתם שנה לאחר הפגישה הבעייתית בין ראשי החברה למשטרה.