טוויטר סגרה 70 חשבונות שתמכו בבלומברג בגלל "מניפולציית תוכן אפשרית"

המהלך עלול להיות מכה נוספת למיליארדר שהוציא עד כה מאות מיליוני דולר על קידום המועמדות שלו • מטוויטר נמסר בשבת כי החברה השעתה את החשבונות בגלל הפרת כלליה נגד מניפולציה של הפלטפורמה שלה וספאמים

מייקל בלומברג / צילום: Carlos Osorio, Associated Press
מייקל בלומברג / צילום: Carlos Osorio, Associated Press

טוויטר סגרה כ-70 חשבונות שתמכו במועמד הדמוקרטי לנשיאות מייקל בלומברג בנימוק של "מניפולציית תוכן אפשרית", וזו עלולה להיות מכה נוספת למיליארדר שהוציא עד כה מאות מיליוני דולר על קידום המועמדות שלו.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח בשבוע שעבר שהקמפיין של בלומברג שוכר מאות עובדים בקליפורניה להפצת מסרים תומכים במועמדותו בחשבונות המדיה החברתית האישיים שלהם. בלומברג השתמש בהונו האישי למימון תשדירים גדולים בטלוויזיה, ברדיו ובאתרים כמו פייסבוק.

דוברת מטעם טוויטר מסרה בשבת שהחברה השעתה את החשבונות בגלל הפרת כלליה נגד מניפולציה של הפלטפורמה שלה וספאמים, כמו מאמצים לנפח בצורה מלאכותית את המסרים באתר טוויטר. התקנות של טוויטר אוסרות על "תיאום או פיצוי אחרים לעסוק במעורבות מלאכותית או ניפוח, גם אם המעורבים משתמשים רק בחשבון אחד", היא אמרה.

דוברת במטה בלומברג מסרה ש"אנחנו מבקשים מכל מארגני השטח שלנו לזהות את עצמם כעובדים עבור מטה בלומברג 2020 בחשבונות המדיה החברתית שלהם". הקמפיין, היא אמרה, מתבסס על יישום שמשתמש בפונקציות שטוויטר אישרה כדי שעובדים ומתנדבים יוכלו לשתף מסרים. הפעילות לא נועדה להוליך שולל אף אחד, היא הוסיפה.

פייסבוק הגיבה לפניית העיתון באמירה ש"אנחנו חושבים שחשוב שלקמפיינים פוליטיים יהיו את ההנחיות והכלים להיות שקופים". ענקית המדיה החברתית הוסיפה שהא "תקדם בברכה הנחיה ברורה יותר" של הרגולטורים.