גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טלטלה ברשת: סמנכ"ל התוכן הוותיק הוחזר - האם הוא יביא את הצופים?

מנכ"ל רשת הנכנס מנהל מו"מ לקראת סגירה עם עמי גלאם, שכיהן בעבר כסמנכ"ל התוכן של רשת ● עוד נראה כי יובל כהן, שעבד לצד מנהלת התוכן הקודמת זיוית דוידוביץ', יישאר כסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח ● הערכות: ציון פרץ, מנכ"ל הסחר הפורש, מיועד לתפקיד מנכ"ל "ידיעות אחרונות"

עמי גלאם / צילום: יונתן גלאם
עמי גלאם / צילום: יונתן גלאם

שבוע לאחר כניסתו לתפקיד, מתחיל המנכ"ל החדש של רשת 13, אבי בן טל, לבנות את הכוורת שלו: ל"גלובס" נודע כי בן טל מנהל משא-ומתן מתקדם לקראת סגירה עם איש התוכן עמי גלאם, שבהנחה שיעלה יפה, ימונה למנהל התוכן של הערוץ. 

תפקיד מנהל התוכן הוא אחד משני התפקידים המשמעותיים שעל בן טל לאייש כדי להתחיל ולייצר שינוי בערוץ, שמתקשה להתרומם מאז המיזוג עם ערוץ עשר בכל הקשור לנתוני רייטינג.

נזכיר כי רק לפני פחות משנה מינה יוסי ורשבסקי - המנכ"ל הקודם של רשת - את זיוית דוידוביץ' לתפקיד מנהלת התוכן, ולצידה את יובל כהן לסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח. כעת מסתמן כי כהן יישאר ברשת ויהיה אחראי על פיתוח רצועות, וגלאם יחליף את דוידוביץ'. 

ההחלטה של בעלי המניות ברשת להיפרד מורשבסקי נבעה מתפיסה שלהם כי המנכ"ל והצוות שלו לא מביאים מספיק חזון, ולכן ברור היה שעם מינויו של מנכ"ל חדש הוא יבצע שינויים בגזרה זאת.

תפקיד משמעותי לטווח הרחוק

כפי שנחשף ב"גלובס", כמעט במקביל להכרזה על מינויו של בן טל, חזר לארץ סמנכ"ל התוכן הקודם של רשת, עמי גלאם, לאחר שהות של שנה בחו"ל. על-פי מקורבים, גלאם מעוניין מאוד בתפקיד, פעל באופן נמרץ כדי לקבל אותו ואף נפגש פעמיים עם בן טל עצמו.

על-פי אותם מקורבים, בן טל איננו היחיד שנפגש עם גלאם - הצעה מפתה לתפקיד קיבל גלאם טרום חזרתו לארץ ועוד טרום עזיבתו של ורשבסקי: כבר אז הייתה שיחה על השתלבותו במערך התוכן של קשת 12, אולם היה זה בשלבים ראשונים, וכשהתברר כי משרת סמנכ"ל התוכן ברשת פתוחה, השיחה לא התפתחה.

מועמד נוסף שנחשב לרציני הוא ארז בן הרוש, ששימש כסמנכ"ל התוכן של רשת לפני גלאם. בן הרוש כיהן שש שנים בתפקיד סמנכ"ל התוכן ברשת ופרש מתפקידו חצי שנה לאחר פיצול ערוץ 2. 

מי שעוד קיבל פנייה מאנשי רשת, הוא איש התוכן רן תלם, לשעבר סמנכ"ל התוכן בקשת. אין זו הפעם הראשונה שתלם מקבל פנייה כזאת - גם יוסי ורשבסקי, המנכ"ל הקודם, הציע לו את התפקיד מיד לאחר מיזוג רשת וערוץ עשר, אולם תלם, שמכהן כמנהל פיתוח בקבוצת המדיה הספרדית Mediapro, סירב אז וסירב גם כעת.

עם כל החשיבות שבתפקיד מנהל התוכן, היכולת המרכזית שלו להשפיע היא בעיקר בטווח הארוך. פיתוח מוצר טלוויזיוני עד שלב העלייה למסך אורך כשנה. כלומר, בשנה הקרובה צפויה רשת להעלות דברים שפותחו וצולמו בתקופת ורשבסקי - למשל התוכנית "קומדי סטאר" שעלתה לאחרונה ורושמת נתוני רייטינג מאכזבים; תוכנית המתיחות "אמבוש" בכיכובו של עופר שכטר שעתידה לעלות בעוד מספר שבועות; ועונה נוספת של התוכנית "זוג מנצח". ללב הפריים יעלו גם תוכניות שצולמו כבר בתקופתו של המנכ"ל שקדם לורשבסקי, אבי צבי, כמו עונות של "המרוץ למיליון" ו"הישרדות" שממתינות על המדף כבר למעלה משנה לשידורן. ידו של מנהל התוכן יכולה אם כך להיות משמעותית בסידור ובאריזה, אולם בכל הנוגע להטוויית קו, ייקח לפחות מספר חודשים עד שניתן יהיה לראות את חתימתו.

דרוש מנכ"ל סחר עם רקורד בדיגיטל

תפקיד נוסף שיידרש בן טל לאייש הוא של המשנה למנכ"ל המופקד על תחום המסחר. כפי שנחשף ב"גלובס", בשבוע שעבר הודיע ציון פרץ, מי שהחזיק בתפקיד בשנים האחרונות, על כוונתו לפרוש. לפרץ ובן טל יש היסטוריה מורכבת מהתקופה ששניהם כיהנו בתפקידים בכירים בקבוצת "ידיעות אחרונות", אולם למרות זאת, לאחר מינויו של בן טל למנכ"ל ולאור ההערכות כי פרץ לא יישאר תחת ניהולו, נעשו מאמצים לשכנע אותו להישאר בתפקיד.

פרץ נחשב לדמות אהובה מאוד על מפרסמים ומשרדי פרסום, מה שאפשר לו להעביר בשנה האחרונה במינימום התנגדות מהלכים לא פשוטים כמו העלאת מחירי הפרסום וצמצום התלות של רשת בעסקאות תשלום מראש והלוואות מחברות המדיה. היחסים האישיים שלו עם מפרסמים אולי אינם מהווים שיקול לרכוש זמן פרסום ברשת, אולם עשויה להיות לכך השפעה של אחוז-שניים בשוליים. וכשמדובר בהיקפי פרסום בטלוויזיה, אחוז-שניים משקפים סכום של 40-50 מיליון שקל. כאמור, פרץ התבקש על-ידי בעלי המניות של רשת ועל-ידי בן טל עצמו להישאר בתפקיד, וביקש זמן לחשוב על כך.

על-פי שמועות עקשניות בענף, פניו של פרץ, עם פרישתו, מועדות חזרה לקבוצת "ידיעות אחרונות", ייתכן כי לתפקיד מנכ"ל הקבוצה. פרץ נחשב מקובל על המו"ל ארנון (נוני) מוזס, שכאשר המשפט שלו בתיק 2000 הולך ומתקרב, עשוי להידרש בניהול השוטף לדמות שהוא סומך עליה ומקובלת כאינסטנציה על המנהלים בזרועות השונות של הקבוצה - האתר והעיתון. השמועות, כך או כך, מרחפות באוויר.

באשר לבן טל ולרשת, העזיבה של פרץ היא אולי מכה לא נעימה שהעדיפו שלא תגיע בעיתוי הזה, אולם איוש התפקיד הזה הוא פחות קריטי מאיוש תפקיד מנהל התוכן. נזכיר כי בן טל עצמו מגיע מתחום הניהול והמסחר, ובתחומים אלה יש לו ניסיון רב. אם מתבוננים על האופן בו הוא התנהל ב-ynet, ניתן לשער כי הדמות שיחפש לא תביא עימה בהכרח רק יכולות של מכירת פרסום אלא גם רקורד בעולמות המשיקים כמו דיגיטל, פיתוח עסקי ותוכן שיווקי - אותם העולמות שמהם לכאורה יש פוטנציאל לגידול ההכנסות של רשת. 

לקראת צעדים ארגוניים בחדשות 13? 

בינתיים מתמודדת רשת עם סוגיה ניהולית נוספת - הצעדים הארגוניים שמאיימים לנקוט אנשי חברת החדשות. כפי שפורסם ב"גלובס", בסוף השבוע האחרון עדכן ועד עובדי חדשות 13 כי הכניסה של נציגי רשת, החברה-האם של חדשות 13, לדיוני המשא-ומתן הביאה להגדלת הפערים בין הצדדים בסוגיות מסוימות, ואם לא תהיה התקדמות בשיחות, יורה הוועד כבר ביום שני הקרוב על נקיטת צעדים ארגוניים. זאת, לאחר שבועות של משא-ומתן שהתקיימו בין ועד העובדים של חברת החדשות לבין ההנהלה על דרישות העובדים להטבות כלכליות לקראת המעבר הצפוי לאולפנים החדשים בנווה אילן.

לפני מספר ימים הכריזו עובדי חדשות 13 על סכסוך עבודה, ובהמשך נכנסה נציגת הנהלת רשת למשא-ומתן עצמו. על-פי הודעת הוועד, "בחלק מהסוגיות ההנהלה הלכה לקראתנו, אולם בחלק אחר דווקא ישנן נסיגות, והפערים גדלו".

המגעים בין הוועד להנהלת רשת נמשכו עד סמוך לכניסת השבת, והיום צפוי סבב שיחות נוסף, שאחריו ניתן יהיה לדעת האם צפויה הסלמה נוספת, או שיימצא פתרון שיימנע צעדים ארגוניים.

לא התקבלה תגובת רשת. מטעמה של קשת ומטעמו של ציון פרץ סירבו להגיב לדברים. 

עוד כתבות

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

שאול גולדשטיין מנכ''ל חברת נגה - ניהול מערכת החשמל / צילום: ענבל מרמרי

הקץ להפסקות חשמל? זה הפתרון של המדינה

חברת נגה העבירה את תוכניתה לאגירת כ-2,500 מגה־וואט במתקנים ברחבי הארץ ● המהלך מאפשר לשמור הספק שלא נצרך ולהזרימו בעת הצורך

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 עולה ב-0.4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

השופט עוזי פוגלמן. דחה בקשה לדיון נוסף שהגישה המדינה / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המדינה התנגדה לפצות אדם שקנה דירה ממתחזה - ונדחתה פעמיים בעליון

המדינה הגישה באופן חריג בקשה לדיון נוסף, בטענה כי הדרישה להציג צו ירושה מקורי תשפיע באופן שלילי על שוק הנדל"ן ● בשבוע שעבר בית המשפט העליון דחה את בקשתה

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות אגד: הרווח הנקי של קיסטון זינק ב-300%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, והרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר ● מדור חדש

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה שהוא גם בעלים של חלק מהחצר ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים שהטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה