"אני מהראשונים בכפר שהיה להם מחשב"

עלא הינו, בן 43, מהנדס תוכנה בכיר בחברת Gong.io • טווח שכר: 35-40 אלף שקל

עלא הינו / צילום : קרן הרמן
עלא הינו / צילום : קרן הרמן

איפה אני תופסת אותך, ומה כולל התפקיד שלך?

"אני בנסיעה בדרך לעבודה, מהבית שלי בכפר ג'וליס למשרדים שלנו במתחם הבורסה ברמת גן. זו נסיעה יומית, להוציא הפעמים שבהן אני עובד מהבית. חברת Gong.io פועלת לשיפור עבודת אנשי מכירות. אני, ויתר המהנדסים בחברה, מפתחים מוצר מבוסס בינה מלאכותית ולימוד מכונה, כדי לעזור ללקוחות שלנו לייעל עסקאות מול הלקוחות. אנחנו למשל מקליטים שיחות ומפענחים אותן, עושים הצלבות, וכך מבינים מה היה טוב בשיחה שהוביל לסגירת עסקה. כך אנחנו משקפים לחברות את התהליכים במציאות".

כמה זמן אתה בחברה ומה עשית קודם?

"אני פה כשנה וחצי, ולפני כן עבדתי בתפקיד דומה בחברת רד האט, אם כי שם ההתעסקות הייתה כמובן שונה".

איך הגעת לתחום ההייטק?

"כבר כילד הייתה לי זיקה לתחום. אני מהראשונים בכפר שהיה להם מחשב. זה לא היה מובן מאליו בשנות ה-80, ומשום כך זה היה טבעי שאמשיך בתחום. מעבר לכך, היו לי שני אירועים שהובילו אותי לאן שאני היום. בגיל 5 נפלתי ממיטה ושברתי את המרפק. זו הייתה נפילה רגילה לילד, אבל בבית החולים העניינים הסתבכו והשבר הפך לנכות ביד ימין. יש לי בה תנועה מוגבלת, היא מוגדרת כיד עזר ואין לי תנועה באצבעות.

"הפציעה הזו לא השפיעה עלי כמו הפציעה השנייה - אחרי שקיבלתי פטור משירות צבאי בעקבות הנכות, מאוד רציתי להמשיך ולפנות ללימודי מחשבים בטכניון, אבל הייתה להם מדיניות שבוגרים טריים יכולים להירשם רק בסמסטר אביב. מכיוון שרציתי ללמוד ולא להמתין, נרשמתי ללימודי כלכלה וחשבונאות בבן גוריון ; התחום השני שהיה מועדף עלי. ואז, יחד עם חבר שאחת המטרות שלו בחיים הייתה לנצח אותי בריצה, יצאתי לרוץ באיזה ערב אחרי התיכון. ואז נפלתי ושברתי את עצם הבריח ביד שמאל. זה מנע ממני להתחיל ללמוד, וחזרתי לתוכנית א' - הלכתי ללמוד מחשבים בטכניון, בסמסטר הבא - סמסטר אביב".

יש עוד דברים שאתה אוהב חוץ ממחשבים?

"אני אוהב יין, ונחשב פריק של התחום, בעיקר של יינות מאזור צרפת, וכבר הייתי בסיורי יקבים. בהתחשב ברקע שלי, בעדה שלי אלכוהול זה אחד הדברים שנמנעים ממנו. אבל אותי זה מסקרן מאוד".

איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?

"ממשיך ליהנות בתחום שלי - התוכנה, ועושה דברים יותר רחבים. בתחום הזה - מי שאין לו דרייב להמשיך ולהתפתח, לא שורד".