הבחירות בכנס S&P מעלות: נערכים להאטה ולא מצפים לממשלה

וגם: איילת נחמיאס-ורבין מונתה לתפקיד סגנית נשיא התאחדות התעשיינים • השיחה

אלון גלזר, רונית הראל בן זאב וד”ר קארן ורטפטוב / צילום: גיא אסיאג בלום
אלון גלזר, רונית הראל בן זאב וד”ר קארן ורטפטוב / צילום: גיא אסיאג בלום

את כנס "עתיד הבנקאות" שערכה חברת הדירוג S&P מעלות בבורסה לניירות ערך בתל אביב, בחרה רונית הראל בן זאב, מנכ"לית החברה לפתוח בסקר. בן זאב ביקשה מהמשתתפים להשיב על שאלון שעלה עם סריקת קוד בסלולרי, והוא דווקא לא התמקד בתוצאות הבחירות לכנסת בשבוע הבא, אלא בנושא חם הרבה יותר - נגיף הקורונה. על השאלה "מה תהיה ההשפעה המשמעותית ביותר של הווירוס על הכלכלה העולמית?", השיבו 44% מהנוכחים בכנס כי תחול האטה של 1% ומעלה בצמיחת הכלכלה הגלובלית. 32.6% הניחו כי הצמיחה של כלכלת סין תרד אל מתחת ל-4%, ו-17.4% סברו כי לא תהיה השפעה מהותית. 2.2% סברו כי מדד 500 S&P יניב תשואה שלילית.

התייחסות מסוימת לבחירות כן הייתה בשאלה "איך לדעתכם תתמודד הממשלה הבאה עם ההתרחבות בגירעון?". על כך השיבו 38.6% כי ההתמודדות תהיה שילוב של קיצוץ בהוצאות יחד עם העלאת מסים, וקיצוץ בהטבות מס קיימות. 29.6% השיבו שההתמודדות תתרחש רק באמצעות מערכת המס, 9% בלבד חשבו שהקיצוץ בהוצאות יפתור את הבעיה, ואילו 22.7% סברו שגם ב-12 החודשים הקרובים, לא נראה שקמה ממשלה. בכנס השתתפו בין היתר: ד"ר קארן ורטפטוב, הממונה על דירוג האשראי הריבוני של ישראל ב-S&P הבינ"ל, ואלון גלזר, סמנכ"ל מחקר בלידר שוקי הון. 

מצנח הזהב

איילת נחמיאס-ורבין, לשעבר חברת כנסת מטעם מפלגת העבודה, מונתה לתפקיד סגנית נשיא התאחדות התעשיינים. את ההצעה למנות את נחמיאס-ורבין (49) הגיש ד"ר רון תומר, נשיא ההתאחדות הנכנס, והיא אושרה על-ידי מועצת התעשיינים. נחמיאס-ורבין, מומחית בניהול וממשל תאגידי ועורכת דין בהשכלתה, היא האישה הראשונה המכהנת בתפקיד זה, ובמסגרת תפקידה תהיה אחראית על קידום התעשייה הקטנה והבינונית בישראל.

הטרקלין

לקחו סיכון

קואיצ'י אייבושי, שגריר יפן בישראל, וטושיקזו נאמבו, בכיר בתאגיד היפני סומיטומו, נפגשו בשבוע שעבר במתחם לאבס בתל אביב. השניים הוזמנו להשקתה של קרן הון סיכון חדשה בשם In Venture, המיועדת להשקעה בחברות טכנולוגיה ישראליות. הקרן הוקמה בשותפות וניהול של אייל רוזנר, שהקים וניהל בעברו את התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, ושל איתן נאור, לשעבר מנכ"ל מג'יק, טי.טי. איי טלקום, ו-ECTel. השניים יזמו את הבאת התאגיד להשקיע בישראל, ולראשונה בשותפות זרה. בנאומו הזכיר נאמבו את התפתחות סומיטומו מחנות קטנה בקיוטו לפני כ-400 שנה לתאגיד בינלאומי.

עוד הגיעו להשקה: פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל עמותת סטארט-אפ ניישן סנטרל; אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; ערן שלו, מנכ"ל KPMG ישראל, שחר זיו, היו"ר, ואילנית אדסמן נבון, שותפה בחברה; ד"ר מרק הופמן, מנכ"ל מרכז החדשנות של ב.מ.וו ישראל; ליאורה אטינגר, מנכלית אילן הולדינגס; דורון ספיר, לשעבר מנכ"ל מגדל ביטוח; אבי ורטהיימר, יו"ר אלוני חץ; נועה היינמן, מנהלת אסיה-פסיפיק, במשרד הכלכלה; שולי שוורץ, מנהלת אקסלרטור דרייב בטכניון; אריק קלינשטיין שותף מנהל בקרן ההון סיכון גלילות קפיטל; ואחרים.  

סופר אוסקר

קמעונאית המזון הגרמנית מטרו, וסופרסמארט הישראלית, הן הזוכות במקום הראשון בתערוכת יורושופ הבינלאומית לקמעונאות בקטגוריית פתרונות טכנולוגיים לרצפת המכירה. מדובר באחת מתערוכות הקמעונאות הגדולות בעולם המתקיימת מדי שלוש שנים עם כ-2,300 מציגים מ-60 מדינות, בדיסלדורף שבגרמניה. במסגרת התערוכה מוענקים פרסים בארבע קטגוריות שנוגעות לפתרונות טכנולוגיים שכבר קיימים בחנויות שנתפסים בתור ה"אוסקר" של תחום הקמעונאות.

יאיר קלפר ואנטוניו פריירה / צילום: EHI RETAIL INSTITUTE
 יאיר קלפר ואנטוניו פריירה / צילום: EHI RETAIL INSTITUTE

כל פרס מוענק במשותף הן לקמעונאי שהטמיע את הטכנולוגיה, והן לחברת הטכנולוגיה שפיתחה אותו. סופרסמארט הוא סטראט-אפ ישראלי שייסד יאיר קלפר, המאפשר סריקה מהירה של מוצרים בסופרמרקטים ללא קופה. הלקוח סורק את המוצרים שהוא מבקש לרכוש דרך האפליקציה, ובסוף הקנייה סורק המתקן של סופרסמארט את תוכן העגלה ומוודא התאמה. עוד בזוכים בתחרות: איקאה זכתה באיטליה עם פתרון של קופה עצמית מהירה שהוטעמה במסעדות של החברה במדינה שאמורה למנוע את העמידה בתור. יחד עם קלפר קיבל את הפרס אנטוניו פריירה, מנהל טכנולוגיית קופה של קמעונאית המזון מטרו.

שני מוזס

חדשות טובות

ביולי האחרון השיקה חברת מובילאיי תוכנית בשם Make a Difference, במסגרתה הוזמנו העובדים לתרום לעמותות חברתיות לפי רצונם, תוך התחייבות החברה לתרום סכום זהה לאותה המטרה. בסיום התוכנית תרמו העובדים סך כולל של 668,889 שקל, סכום אותו הכפילה החברה לסכום כולל של כ-1.4 מיליון שקל.