גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יום שני רצוף של ירידות בוול סטריט בצל הקורונה; הדאו ג'ונס התרסק

בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות, הפוטסי בלונדון נפל ב-1.94% ● האג"ח הממשלתיות לעשר שנים בארה"ב הגיעו לשפל של כל הזמנים ● הבוקר באסיה הניקיי היפני צנח ב-3.3% ● UBS: "חפשו מניות Ecommerce, גיימינג ומשלוח מזון ומניות דיבידנד, והימנעו ממגזרים החשופים לנסיעות"

גבר מסתכל על המחשב בדאגה / צילום: רויטרס
גבר מסתכל על המחשב בדאגה / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בירידות שערים חדות זה הלילה השני ברציפות על רקע הפאניקה העולמית מווירוס הקורונה שממשיך להדביק אנשים ברחבי העולם.

הדאו ג'ונס התרסק ב-3.15%, או כ-880 נקודות, הנאסד"ק נפל ב-2.77% ומדד S&P 500 צלל ב-3.02%.

בין הנפגעות הגדולות מהחשש הגלובלי מהנגיף היו חברות המלונאות, חברות התעופה, חברות השבבים, הבנקים וחברות כרטיסי האשראי.

אמריקן איירליינס צנחה ב-9.3%, סאות'ווסט איירלנס איבדה 8.2%. מניית רשת המלונות מריוט צללה ב-8%, ווין ריזורטס איבדה 4.2% מערכה.

את הירידות בחברות כרטיסי האשראי הובילה אמריקן אקספרס שנפלה ב-5.6%. גם מניית חברת התשלומים המקוונים פייפאל ירדה ב-5.8%

21:30

בורסות וול סטריט בדרך לליל התרסקויות שני רצוף. המסחר מתנהל בירידות שערים חדות בשעה זו, הדאו ג'ונס מתרסק 3.15%, S&P 500 נופל 3.12% והנאסד"ק צולל 2.86%.

על התבטאותו של לארי קודלאו, מנהל המועצה הכלכלית הלאומית בארה"ב, על כך שהתפרצות וירוס הקורונה היא "טרגדיה אנושית" אך "לא טרגדיה כלכלית", המדדים קורסים תחת החשש העולמי מפני הנגיף שהתפרץ בסין.

חברות כרטיסי האשראי כבר דיווחו כי הקורונה תשפיע על רווחיהן לשנת 2020. אמריקן אקספרס נופלת ב-6.3%, מאסטרקרד ב-7%.

מניות חברות התעופה נפגעות מבהלת הנגיף, אמריקן איירליינס ויונייטד איירליינס מתרסקות ב-8.5% ו-6% בהתאמה.

גם חברות השבבים נפגעו מההסגרים הגלובליים, ווסטרן דיגיטל מאבדת 6.6% מערכה, מיקרון נופלת ב-5.7%.

מניות חברות המלונאות ווין ריזורטס ומריוט יורדות ב-6.5% בממוצע.

מניות הבנקים האמריקאים מוסיפות לרדת בהובלת בנק אוף אמריקה שמאבדת 5% בשעה זו.

20:00

בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים חדות, הפוטסי והקאק נפלו שניהם ב-1.94%, הדאקס בגרמניה צנח ב-1.88%. סטוקס 600 הכלל אירופי התרסק 1.8%.

מספר המתים מוירוס הקורונה באיטליה עלה לשבעה היום והנגיף מתפשט מעבר לצפון המדינה. ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הודיע כי המדינה בטוחה למסע, אך ארגון הבריאות העולמי כבר שיגר צוות חירום למילאנו הבוקר. מספר הנדבקים באיטליה עומד כרגע על 270.

מניית יצרנית הכימיקלים ארקמה זינקה ב-6.44% בפריז על רקע דיווחים כי קרן ההון אליוט מעוניינת לרכוש את מניותיה.

בארה"ב מעמיקות הירידות במדדים העיקריים בוול סטריט. הדאו ג'ונס נופל ב-1.7%, S&P 500 מאבד 1.6% מערכו והנאסד"ק צולל 1.5%. מדד הפחד (VIX) מזנק בשעה זו ב-7.4%.

ביומיים האחרונים איבד מדד הדאו ג'ונס יותר מ-1,650 נקודות.

האג"ח הממשלתיות לעשר שנים עודן בשפל של כל הזמנים, 1.32%, גם האג"ח ל-30 שנים צוללות לשפל.

מניות הבנקים הגדולים נופלות, בראשן בנק אוף אמריקה ומורגן צ'ייס שיורדות 2% ו-1.5% בהתאמה. גם מניות סיטיגרופ ו-וולס פארגו יורדות ב-1%.

מאסטרקרד יורדת ב-4.8%, לאחר שחברת כרטיסי האשראי פרסמה אזהרת רווח בצל נגיף הקורונה.

18:00

מחריפות הירידות סביב לעולם - בוול סטריט, הנאסד"ק, הדאו ג'ונס ו-S&P 500 נופלים ב-1% בממוצע. מדד הפחד (VIX) מזנק ב-4.2%.

האג"ח הממשלתיות בארה"ב לעשר שנים צוללות לשפל של 1.32% בצל החששות הגלובליים מנגיף הקורונה.

באירופה המדדים העיקריים מתרסקים, הפוטסי בבריטניה צולל ב-1.7%, הקאק מאבד 1.65% מערכו והדאקס נופל ב-1.5%. סטוקס 600 יורד גם הוא ב-1.4%. מגזר הבנקים מתרסק.

17:40

המדדים העיקריים בוול סטריט עוברים לירידות שערים - הנאסד"ק יורד ב-0.73%, הדאו ג'ונס מאבד 0.6% מערכו וגם S&P 500 יורד ב-0.5%.

מחריפות הירידות בבורסות אירופה, הפוטסי בלונדון מאבד 1.335 מערכו, הדאקס מתרסק 1.15% ומדד סטוקס 600 הכלל-אירופי נופל ב-1%

17:20

היפוך מגמה בוול סטריט בעוד המשקיעים מנסים לחמוק מעוד לילה של ירידות. מדד S&P 500 עולה ב-0.1%, בעוד הדאו ג'ונס והנאסד"ק עוברים לירידות.

16:30

עליות שערים בפתיחת המסחר בוול סטריט, הדאו ג'ונס נפתח בעלייה של 0.6%, S&P 500 מוסיף 0.5% לערכו והנאסד"ק קופץ ב-0.8%.

מניות טסלה ומיקרוסופט עולות ב-1.8% בממוצע.

הירידות באירופה מתמתנות, הדאקס הגרמני יורד ב-0.3%, מדד סטוקס 600 מאבד 0.48% מערכו.

15:30

החוזים העתידיים בניו יורק מצביעים על עליות בפתיחה, על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון הביעי ולשנת 2019, ולאחר הירידות החדות אתמול. בתוך כך, הנשיא טראמפ מבטיח כי החיסון לקורונה צפוי להגיע בקרוב. טראמפ אמר כי הוא מאמין שהדברים "יסתדרו" בארה"ב וכי הממשל שלו "מוציא סכום עצום של כסף" כדי למנוע את התפשטות המחלה ולסייע למדינות אחרות.

הום דיפו פרסמה דוחות ועקפה את התחזיות עם רווח של 2.28 דולרים למניה, לעומת הצפי לרווח של 2.1 דולרים. המכירות בחנויות זהות עלו על התחזיות גם הן, והחברה הגדילה את הדיבידנד ב-10%.

מייסיס' דיווחה על רווח של 2.12 דולרים למניה - 16 סנט מעל לתחזיות השוק. החברה עלתה על הציפיות של האנליסטים גם בשורת ההכנסות. המכירות בחנויות זהות ירדו ב-0.5%, מתחת לצפי המוקדם של השוק.

יונייטד איירליינס משכה את התחזית לשנת 2020 תחת ההשלכות מהתפשטות נגיף הקורונה על ענף התעופה בעולם כולו. החברה הוסיפה כי הביקושים לטיסות לסין ירדו משמעותית בטווח הקצר נוכח הפאניקה סביב התפשטות הוירוס.

פאלו אלטו דיווחה על רווח של 1.19 דולרים למניה - 7 סנט מעל לתחזיות השוק. החברה עקפה את תחזית ההכנסות אך סיפקה צפי להמשך שאיכזב את השוק.

הרץ דיווחה על הפסד של 24 סנט למניה - 3 סנט מתחת לתחזיות השוק.

HP עקפה את התחזיות של השוק בשורת הרווח למניה ב-11 סנט למניה עם רווח של 65 סנט למניה. החברה עקפה במעט את תחזית ההכנסות.

סוכנות הנסיעות אקספדיה תקצץ 3,000 משרות ברחבי העולם, כ-12% ממצבת העובדים. 

ג'נרל אלקטריק קיצצה 78,000 עובדים ברחבי העולם בשנה החולפת, מה שמותר את החברה עם 205,000 עובדים.

ג'פריס חתך את ההמלצה למניית טסלה ל'החזק' מהמלצת 'קנייה' אם כי העלה את מחיר היעד למניה ל-800 דולרים לעומת המחיר הקודם של 600 דולרים למניה.

14:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות, בעוד הנשיא טראמפ מבטיח כי החיסון לקורונה צפוי להגיע בקרוב. טראמפ אמר כי הוא מאמין שהדברים "יסתדרו" בארה"ב וכי הממשל שלו "מוציא סכום עצום של כסף" כדי למנוע את התפשטות המחלה ולסייע למדינות אחרות. אתמול ביקש הנשיא טראמפ מהקונגרס 2.5 מיליארד דולר על מנת להלחם בווירוס הקורונה. ובינתיים, לאחר הדיווח על מקרה של קורונה באיים הקנריים, עולים דיווחים על התפשטות הנגיף לקרואטיה.

חברת התרופות Mallinckrodt שאתמול נפלה על רקע חשש מפני כניסה להליכי פשיטת רגל, מזנקת בטרום מסחר בעקבות הסכם פשרה גלובלי לסיום תביעות האופיואידים נגדה.

 

14:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מטפסים בשעה זו בעד 0.5%, לאחר זינוק של 1% בלילה, וזאת לאחר לחץ המכירות אתמול, אז רשם הדא וג'ונס נפילה של יותר מ-1,000 נקודות בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה מחוץ לגבולותיה של סין. 

היום דווח על תייר איטלקי שנדבק בקורונה לאחר שטייל באיים הקנריים של ספרד. בשעה זו המדדים באירופה נסחרים בטריטוריה האדומה. מדד המניות המוביל במדריד יורד ב-1.1%, הדאקס הגרמני מאבד 0.55% ומדד הפוטסי יורד ב-0.8%.

12:00

בורסות אירופה עברו להיסחר בירידות לאחר יציבות שנרשמה בפתיחה, וזאת בצל דיווח לפיו תייר מאיטליה ששהה באייים הקנריים שבספרד זוהה כחולה בקורונה.

מדד הדאקס הגרמני משיל 1%, הקאק יורד ב-1%, הפוטסי מאבד 0.75% והבורסה במדריד יורדת ב-1.45%. בתוך כך, נמחקו עליות של 1% שנרשמו מוקדם יותר בחוזים העתידיים בארה"ב.

מארק האפלה, מנהל ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management, התייחס להשפעות התפשטות נגיף הקורונה: "התפשטות של נגיף הקורונה מחוץ לסין מוסיפה סיכונים. אנו מעדיפים מניות בשווקים מתעוררים, לנוכח ההצלחה היחסית של סין להכיל את ההתפרצות שם, ונזהרים יותר במניות באזור האירו, שם יש כיום אי וודאות משמעותית לגבי ההשפעה הכלכלית הפוטנציאלית.

"כמו בכל מכירה פתאומית, חשוב שהמשקיעים ישמרו על נקודת מבט ארוכת טווח וניהול סיכונים באמצעות גיוון נכסים עולמי. חשוב גם לא להזניח גורמים אחרים שיכולים להניע את השוק, במיוחד לאור העובדה שתגובות מדיניות כספיות, פיסקליות ואחרות על המשבר עלולות להופיע בימים ובשבועות הקרובים".

עם זאת, לדבריו ישנן מספר אסטרטגיות שיכולות לעזור למשקיעים לשפר את פרופיל תגמולי הסיכון של תיקים בתקופה זו של אי וודאות. "העדיפו מניות בשווקים מתעוררים על פני מניות באזור האירו, חפשו מניות Ecommerce, גיימינג ומשלוח מזון ומניות דיבידנד, והימנעו ממגזרים החשופים לנסיעות", מסכם האפלה.

10:50

המסחר באירופה מתנהל ביציבות לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול, וזאת בעוד החוזים העתידיים על המדדים בניו יורק צבועים בירוק לאחר שאמש נמחקו העליות שנרשמו מתחילת השנה, וזאת בצל לחץ מכירות מהחשש מהשלכות התפשטות נגיף הקורונה.

מדד הדאקס הגרמני נסחר ללא שינוי, הקאק גם הוא ללא שינוי, הפוטסי הבריטי מטפס ב-0.1%. הבורסה במילאנו מאבדת 0.3% לאחר נפילות של כ-6% אתמול עם הדיווח על מקרה מוות שישי כתוצאה מנגיף הקורונה במדינה. 

באסיה, מדד הניקיי היפני צנח בכ-3.3%, שנחאי איבד 0.6% והבורסה בהונג קונג סיימה את היום בטריטוריה ירוקה.

 

07:30

המסחר באסיה מתנהל הבוקר (ג') בירידות בצל חששות השלכות נגיף הקורונה על הכלכלה. הבורסה בשנחאי יורדת ב-1.5%, הונד קונג משילה 0.3% בלבד, מדד הניקיי היפני צולל ב-3.3%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט קופצים בכ-1% לאחר הירידות החדות אתמול (ב').

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בירידות חדות בצל התפשטות הקורונה. מדד הנאסד"ק צנח ב-3.7%, הדאו ג'ונס, ביום הגרוע מזה שנתיים, מחק 1,000 נקודות מערכו, ובכך ננעל בשפל של כשנתיים. מדד S&P 500 איבד 3.3% ומדד הפחד (VIX) זינק ביותר מ-46%. 

מניות התעופה, הפנאי והאופנה הובילו אתמול את הרידות, כך מנייתה של אמריקן איירליינס גרופ צללה ביותר מ-8.5%, דלתא איירליינס, צנחה ב-6.3%, ראלף לורן ב-6.68%, ומניית מריוט אינטרנשיונל איבדה כ-6% מערכה.

עוד כתבות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר