בגדי מעצבים בחינם: הדרך המקורית של מותג האופנה M.M LaFleur לעזור לפוליטיקאיות

במכתב ששלחה החברה ללקוחותיה, היא כתבה כי כל מי שתשלח את הפרטים שלה ותציין את המשרה עליה היא מתמודדת, תזכה לחמש חליפות שייבחרו עבורה ע"י החברה

אליזבת' וורן ואיימי קלובושר לפני עימות במנצ'סטר / צילום: בריאן סניידר, רויטרס
אליזבת' וורן ואיימי קלובושר לפני עימות במנצ'סטר / צילום: בריאן סניידר, רויטרס

התמודדות על כהונה ציבורית היא עניין מותח: גיוס המצביעים, גיוס הכספים לקמפיין והקמת מטה בחירות לגיוס מצביעים - כולם שיקולים שהמתמודדים שוקלים בכובד-ראש. אך לנשים המתמודדות על משרה ציבורית יש היבט נוסף: מחקרים מראים כי אם המועמדת הוא אישה, ההופעה החיצונית וסגנון הלבוש חשובים יותר מאשר אצל המועמדים הגברים.

כדי להקל על הנטל הכספי של רכישת מלתחה חדשה, מייסדת ומנהלת מותג האופנה M.M. LaFleur, שרה לאפלר, משאילה בגדים מהחברה שלה לכל אישה שמתמודדת על תפקדי ציבורי - בין אם הן רצות למועצות עירוניות, ובין אם הן מתמודדות על מושב בבית הנבחרים בוושינגטון.

לאפלר הודיעה על היוזמה שלה במכתב ללקוחות החברה ביום הנשיאים, 17 בפברואר. היא כתבה כי אחרי הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, החברה פנתה ללקוחותיה ושאלה אותן איך היא יכולה לתמוך בנשים, בלי קשר למפלגה שלהן. היא קיבלה יותר מ-1,000 תגובות בתוך יומיים, "מכל הקשת הפוליטית". אישה מוסלמית מטקסס סיפרה כי היא חוששת לחייה, ומדענית מבוסטון שהצביעה לטראמפ כתבה: "אני צריכה שתביני למה זה היה חשוב לי". "זה יצר רב-שיח מרתק", אמרה לאפלר, "אבל הנושא האחד שצץ בכל פעם היה שאנחנו צריכות לתמוך ביותר נשים בפוליטיקה".

במכתב ששלחה לאפלר, היא כתבה שכל מי שתשלח את הפרטים שלה ותציין את המשרה עליה היא מתמודדת, תזכה לחמש חליפות שייבחרו עבורה על-ידי החברה. 

הנשים תופסות 23.2% מבית הנבחרים בארה"ב ו-25% מהסנאט. ביגוד בחינם לא יהיה הפתרון היחיד להעלאת השיעור שלהן, אומרת לאפלר, אבל היא מקווה שהוא יבטל את מועקת המלתחה שמועמדות רבות בפוליטיקה חשות.