HP-אינדיגו החליטה להוציא את העובדים לחופשת פסח מוקדמת

החברה, שעוסקת בדפוס דיגיטלי ומעסיקה בישראל מעל 2,500 איש, הכפילה את מספר ימי החופשה של העובדים בפסח • HP-אינדיגו בתגובה: "בכל שנה אנחנו יוצאים לחופשה יזומה ומרוכזת" • בחודשים האחרונים מבצעת HP העולמית תוכנית התייעלות

בניין HP ברחובות / צילום: איל יצהר, גלובס
בניין HP ברחובות / צילום: איל יצהר, גלובס

בחברת HP-אינדיגו, שמעסיקה בישראל מעל 2,500 עובדים, החליטו להאריך את חופשת הפסח של עובדי החברה ובסך הכול היא תימשך יותר משבועיים. למעשה, בחברה מוותרים על שלושה ימי עבודה נוספים, והחברה לא תעבוד כלל בשבוע שבו ערב החג יוצא ביום רביעי. המשמעות בעבור עובדי החברה היא הכפלה של ימי החופש הכפויים - במקום שלושה ימים בלבד, הם יצטרכו לקחת שישה ימי חופש. כמו כן, החברה עשויה לבטל את השי לחג שמקבלים העובדים.

מ-HP נמסר: "כמו בכל שנה, HP כתאגיד על כל שלוחותיו השונות ובתאריכים הרלוונטים לכל מדינה, יוצא לחופשה יזומה ומרוכזת. בישראל אנו יוצאים לחופשה כזו בסוכות ובפסח". בחברה לא התייחסו לעניין השי לחג.

HP-אינדיגו, שיושבת בקריית גת וברחובות, מעסיקה כ-2,500 עובדים ונחשבת לאחת היצואניות הגדולות מישראל. הדפוס הדיגיטלי שהחברה פיתחה מאפשר להדפיס מוצרים שונים בסדרות קצרות - ספרי תמונות, כרטיסי ברכה, לוחות שנה, ניירות מכתבים, מזכרות, תוויות ועוד. HP-אינדיגו מוכרת ביותר ממיליארד דולר בשנה אך ב-HP לא מפרסמים את הסכום המדויק מכיוון שזאת אינה פעילות מהותית בעבורה. לחברה אין עובדים בסין, וככל הידוע אין לה ייצור משמעותי במדינה. גורם בחברה מציין כי נכון לעכשיו לא צפויה לה בעיית מלאי כתוצאה מווירוס הקורונה. עם זאת, לחברה יש לקוחות באסיה וסביר להניח שפעילותה עלולה להיות מושפעת מכך.

ההחלטה של HP-אינדיגו על הארכת החופש התקבלה במקביל לצעדי קיצוצים שמתבצעים ב-HP העולמית. בחודש אוקטובר הודיעה HP על קיצוצים משמעותיים בכוח העבודה הגלובלי של כ-7,000-9,000 עובדים, מתוך 55 אלף עובדים ברחבי העולם. כלומר, שיעור הקיצוצים יכול להגיע ל-16%, באמצעות פיטורים ופרישה מרצון. ב-HP לא סיפקו התייחסות לפי אזורים גיאוגרפיים, ולא ברור מה תהיה ההשפעה על ישראל, שבה מועסקים מעל 3,000 עובדים.

זמן קצר לאחר מכן הגישה חברת זירוקס הצעה להשתלטות על HP, למרות שזירוקס נסחרת בשווי של 7.5 מיליארד דולר ואילו HP לפי שווי של 32 מיליארד דולר. ב-HP טענו שהשווי שהוצע אז נמוך מדי. השבוע הודיעה HP על רכישה עצמית של מניות בהיקף חסר תקדים של 15 מיליארד דולר (יותר ממחצית מהסכום - עוד השנה) במטרה להקשות על זירוקס להשתלט על המניות.