האופטימיות של תפרון הייתה מוקדמת מדי: עלולה להכיר בהפסד של מיליון דולר ב-2020 בגלל הקורונה

החברה, שהפגינה עד כה אופטימיות זהירה בנוגע להשפעות הקורונה על פעילותה, עדכנה כי תכיר בהפסד, בהנחה שעד סוף חודש מרץ לא יחזרו קבלני המשנה שלה בסין לפעילות סדירה

מפעל תפרון בכרמיאל / צילום: עינת לברון
מפעל תפרון בכרמיאל / צילום: עינת לברון

השפעת התפרצות הקורונה על חברת האופנה תפרון  מתבררת, ונראה כי האופטימיות הזהירה שהפגינה החברה בדיווח הקודם שלה בנושא הייתה מוקדמת מדי. תפרון, המעצבת ומייצרת בגדי הלבשה תחתונה וספורט, עדכנה אתמול (ג') כי תכיר בהפסד המוערך בכמיליון דולר ב-2020, בהנחה שעד סוף חודש מרץ לא יחזרו קבלני המשנה שלה בסין לפעילות סדירה.

תפרון ציינה אתמול כי מתקני הייצור של אותם קבלני משנה טרם שבו לפעילות סדירה בשל התפרצות נגיף הקורונה, ובשלב זה לא ניתן להעריך מתי ישובו לעבודה סדירה, אך הנחת העבודה של החברה היא שישובו עד סוף מרץ. "יודגש, שייתכן והנחה זו (אשר מימושה כמובן אינו תלוי בחברה) לא תתממש, ומתקני הייצור ישובו לעבודה מאוחר יותר", מציינת תפרון. בחברה מעריכים כי צפויות ירידות במכירות מגזר הקמעונות של תפרון מחד, ומאידך, עלייה בהזמנות מגזר המותגים שלה (שרובו מייצר בירדן ובישראל) - אשר ניתן ככל הנראה לייחסה להשלכות הקורונה על תעשיית הטקסטיל העולמית.

תפרון הייתה בין החברות הראשונות בבורסה שדיווחו על השפעת הקורונה על עסקיהן, כשבתחילת החודש עדכנה על הארכת חופשת ראש השנה הסיני אצל קבלני המשנה שלה בשל המחלה. אז העריכו קבלני המשנה שיחזרו לפעול ב-10 בפברואר, ובתפרון העריכו בשל כך שלא תהיה פגיעה מהותית בפעילותה. בשבוע שלאחר מכן דיווחה החברה על חידוש הדרגתי של פעילות קבלני המשנה, והעריכה שיחזרו לפעילות סדירה עד סוף פברואר, כך שלא תהיה השפעה מהותית עליה. אתמול כאמור יצא הדיווח המעודכן ובו הערכה על הפסד.

תפרון המנוהלת על-ידי בן ליברמן, נשלטת על-ידי משפחת ליברמן מקנדה ונסחרת בבורסה בשווי כ-33 מיליון שקל.