מנחם פרלמן יכין את חוות-הדעת למיזוג סלקום וגולן טלקום

פרלמן היה גם מי שהכין את חוות-הדעת לבקשת המיזוג של סלקום וגולן טלקום שנדחתה ב-2016

מנחם פרלמן / צילום: שלומי יוסף, גלובס
מנחם פרלמן / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הכלכלן מנחם פרלמן יכין את חוות-הדעת הכלכלית שתוגש לרשות התחרות במסגרת בקשת המיזוג בין סלקום  וגולן טלקום. בקשת המיזוג נמצאת בהכנה על-ידי שני הצדדים וצפויה להיות מוגשת בימים הקרובים. פרלמן היה גם הכלכלן שהכין את חוות-הדעת במסגרת בקשת המיזוג הקודמת של שתי החברות שנדחתה על-ידי הרשות ב-2016.

סלקום רוכשת את גולן טלקום המוחזקת על-ידי אלקטרה מוצרי צריכה , בתמורה לכ-750 מיליון שקל, הכוללים ויתור על הלוואה של 130 מיליון שקל שנתנה סלקום לגולן פלוס כספים שיש בקופת החברה.

פרלמן יציג תמונה כוללת על המיזוגים בעולם התקשורת בשנים האחרונות ויביא דוגמאות מהעולם, וזאת לצד ניתוח השוק המקומי ומפת יחסי הכוחות בין הקבוצות בעקבות המיזוג. 

העסקה נולדה בעקבות פעולה מהירה של סלקום שחיפשה אופציות למיזוג עם הוט ובחנה גם אופציה למיזוג עם אקספון. משהתברר כי הוט יזמה מהלך לרכישת פרטנר, פנתה סלקום למהלך לרכישת גולן טלקום במטרה להקדימה.

לכשתוגש בקשת המיזוג של סלקום וגולן טלקום, רשות התחרות תתבקש להכריע האם לבחון את המיזוג בפני עצמו או שתשקול גם את המיזוג של הוט ופרטנר, שבינתיים לא ברור האם בכלל ייצא לפועל. כרגע הוט ופרטנר ממשיכות את המגעים ביניהן, אך לא בטוח מה תהיה עמדת דירקטוריון פרטנר, והאם הוא ייענה להצעת הוט או שיחליט לדחותה.

בפרטנר התקבלו אינדיקציות מיועצים שונים שהאישור לעסקה על-ידי רשות התחרות הוא נמוך. הדירקטוריון יצטרך לבחון עמדה זו ולקחת אותה בחשבון לכשיידרש לתת תשובה להצעת הרכישה של הוט.

לעומת זאת, בעסקת סלקום-גולן טלקום, ההערכות בשוק התקשורת הן שהעסקה לא צפויה לעורר התנגדות, וסיכויי ההתממשות שלה גבוהים.