מיקרוסופט: וירוס הקורונה פוגע במכירות הלפטופים – לא נעמוד בתחזיות

ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי לא תעמוד בתחזית ההכנסות של חטיבת המחשוב האישי, שאחראית לכשליש מהכנסותיה

וירוס הקורונה הגיע גם לדוחות חברת מיקרוסופט : ענקית הטכנולוגיה הודיעה לאחר סיום המסחר כי ההכנסות שלה בחטיבת המחשוב האישי, צפויות להיות נמוכות מהתחזית שפירסמה בחודש שעבר. החטיבה כוללת גם את פעילות Windows.

הרבעון הנוכחי הוא הרבעון השלישי של שנת הכספים של מיקרוסופט, והחברה חזתה כי ההכנסות של חטיבת המחשוב ברבעון יעמדו על 10.75-11.15 מיליארד דולר. בחברה ציינו כי עוד קודם לכן הטווח היה רחב מהרגיל בגלל אי הוודאות שגרמה הקורונה. לפי תחזית האנליסטים, הכנסות מיקרוסופט ברבעון הנוכחי יעמדו על 34.6 מיליארד דולר, כך שחטיבת המחשוב האישי אחראית לקצת פחות משליש מהכנסות החברה. מיקרוסופט עדיין יכולה לעמוד בתחזית ההכנסות הכוללת שלה, אם תפתיע לטובה בפעילות החטיבות האחרות.

"למרות הביקוש החזק ל-Windows, בדומה לתחזיות שלנו, החזרה לשגרה של שרשרת האספקה מתבצעת בקצב איטי ממה שצפינו עם פרסום הדוחות הכספיים", נמסר מחברת מיקרוסופט, שם ציינו כי המכירות שהושפעו לרעה באופן יותר משמעותי היו של הלפטופים של החברה וכן Windows OEM, הגרסה של מערכת ההפעלה שמותקנת על מחשבים חדשים, עוד לפני שהם נמכרו לצרכן הסופי.

במיקרוסופט פירסמו בסוף ינואר דוחות טובים מהצפוי, שכללו צמיחה של 14% והכנסות רבעוניות של 36.9 מיליארד דולר. הרווח הנקי הרבעוני של החברה עלה ב38% והסתכם ב-11.7 מיליארד דולר.

מיקרוסופט אינה ענקית הטכנולוגיה הראשונה שמפרסמת אזהרת הכנסות - חברת אפל הודיעה לפני כשבוע כי לא תעמוד בתחזית ההכנסות של החברה כולה. אפל ציינה כי ההשפעה שלה נוגעת הן לצד הייצור במדינה שמשפיע על מכירות האייפונים בעולם כולו והן בצד הצרכני בסין עצמה. מיקרוסופט לא פירטה באופן דומה. שתי החברות לא פרסמו תחזית מעודכנת.