פחות ביורוקרטיה: תבוטל חובת צירוף תצהיר בבקשות לצו ירושה ולצו קיום צוואה

במשרד המשפטים אומרים כי תיקון זה יקל באופן משמעותי על הציבור ויאפשר למבקשים להגיש מרחוק את הבקשה בקלות וביעילות, ללא צורך באימות חתימה בפני עורך דין

שר המשפטים אמיר אוחנה / צילום: רפי קוץ
שר המשפטים אמיר אוחנה / צילום: רפי קוץ

שר המשפטים אמיר אוחנה חתם על תיקון לתקנות הירושה, הקובע כי מעתה לא יידרש צירוף תצהיר חתום בפני עורך דין לבקשות בענייני ירושה.

התיקון עליו חתם השר אוחנה הוא חלק משורת מהלכים שנקט רשם הירושה להפחתת הנטל הביורוקרטי.

במשרד המשפטים אומרים כי תיקון זה יקל באופן משמעותי על הציבור ויאפשר למבקשים להגיש מרחוק את הבקשה בקלות וביעילות, ללא צורך באימות חתימה בפני עורך דין, כך שבמקום הגשת תצהיר מאומת על-ידי עורך דין - יידרש המגיש למלא הצהרה על נכונות הפרטים שהוא מילא בטופס הבקשה.

שר המשפטים אמיר אוחנה אומר ל"גלובס" כי "החל ממועד כניסתי לתפקיד שמתי לנגד עיניי את קידום התהליכים הדיגיטליים בשירותי משרד המשפטים ואת הפחתת הביורוקרטיה. מהלך זה משלב את שני הנושאים ויביא לחיסכון בתשומות המושקעות על-ידי הציבור בתהליך. מדובר בבשורה אמיתית לאזרחים הנזקקים לשירות זה בשעתם הקשה, בצערם. אני גאה על כך שמשרד המשפטים מתקדם והופך להיות חוד החנית של הטמעת תהליכי דיגיטציה במשרדי הממשלה, ומבטיח כי נמשיך לקדם מדיניות של קיצוץ בביורוקרטיה שתיטיב עם הציבור הרחב".

ממלאת-מקום מנכ"ל משרד המשפטים והאפוטרופוסה הכללית, עו"ד סיגל יעקבי, אומרת בתגובה לתקנה כי "שינוי התקנות והמעבר להגשת בקשות ללא תצהיר יאפשר הגשה של הבקשות באופן נגיש וידידותי יותר ויחסוך למבקשים טרחה מיותרת, מבלי לגרוע כהוא זה מחובתם להצהיר את האמת. אנו שמחים להיות חלוצים בקידום תהליכים דיגיטליים, ונמשיך לפעול להקלת ההליכים ולהנגשתם לציבור".

בעת האחרונה פועל רשם הירושה לשיפור השירות לציבור ולקיצור לוחות הזמנים להנפקת צווי ירושה וצווי קיום צוואה על-מנת להקל על ציבור המבקשים. כבר היום ניתן להגיש את כלל הבקשות באופן מקוון מרחוק. במשרד המשפטים אומרים כי כ-85% מהבקשות לצווים מוגשות כיום באופן מקוון.