בניגוד לרצונו של שלמה אליהו: גיא פישר ינהל את חטיבת ההשקעות במגדל במקום אסף שהם

מנכ"ל קבוצת מגדל, רן עוז, ממשיך להרחיק מנהלים המזוהים עם בעל השליטה אליהו, ולמנות אחרים במקומם, לעתים אף ללא עבר בענף הביטוח • פישר שימש בעבר כמנהל ההשקעות בתיק הנוסטרו של בנק לאומי

רן עוז / צילום: רמי זרנגר
רן עוז / צילום: רמי זרנגר

מנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל , רן עוז, ממשיך במינוי מנהלים חיצוניים: לאחר שפעל להזזת מנהל ההשקעות הראשי אסף שהם, ונקלע בשל כך לעימות מול בעל השליטה, ממנה מנכ"ל קבוצת מגדל למנהל ההשקעות הראשי בקבוצה את גיא פישר, שבעבר היה מנהל ההשקעות בתיק הנוסטרו של בנק לאומי, שהיקפו עמד אז על כ-30 מיליארד דולר. בתפקידו החדש במגדל יהיה פישר אחראי על כ-260 מיליארד שקל, שרובם כספי עמיתים. המינוי אושר בדירקטוריון החברה, וטרם נקבע מועד הכניסה לתפקיד.

מינוי פישר מהווה צעד נוסף בהרחקת מנהלים המזוהים עם בעל השליטה שלמה אליהו, ומינוי מנהלים חדשים במקומם, במקרים רבים אף ללא עבר בענף הביטוח - בדומה לעוז עצמו, שצמח מעולם הכספים והבנקאות. עם ההודעה על מינוי פישר הצהירה מגדל, כי "בכך השלימה החברה את בניית הצוות הניהולי שיוביל את החברה בשנים הקרובות להתמודדות עם האתגרים העומדים לפתחה, יישום תוכנית העבודה ולהשגת מטרותיה". עם זאת, באותה הודעה מסרה מגדל, כי "תפקיד מנהל חטיבת הבריאות טרם אויש".

כך, עם הגעתו לחברה הביא עימו עוז לכוורת הקרובה אליו את ענת ליכטיג אחיעז שעבדה עימו בדיסקונט ואת ערן צימרמן שעבד עימו בפועלים. בהמשך הוא שינה את מבנה הנהלת החברה ושינה את הכפיפות של כמה מהמנהלים הוותיקים, כך שהפסיקו להיות כפופי מנכ"ל ישירות. לאחרונה הוא גם הביא למגדל את שלומי נחום, עד לאחרונה מנכ"ל שירביט. התפקיד של נחום, כמנהל תחום הביטוח הכללי בחברה, גם היה ככל הידוע נושא לחילוקי דעות בין עוז לבין בעל השליטה.

היום מסר עוז, כי הוא "מאמין בשדרת הניהול החדשה שלנו - היא רעננה, מנוסה והיא נחושה להחזיר את מגדל למובילות שוק. אנחנו נשיג זאת עם עבודה קשה והרבה סבלנות. התוכנית שלנו פשוטה ומסמנת יעדי צמיחה ורווחיות". בכך הוא מתייחס להידרדרות היחסית שחוותה מגדל בשנים האחרונות, כשהיא עדיין נאבקת באתגרים רבים, ושתוצאותיה הכספיות תלויות מאוד בתשואות בתיקי ההשקעות.

למעשה, מינויו של פישר מהווה ניצחון מבחינת עוז ומבחינת יו"ר מגדל, ניר גלעד, שחשו כי אליהו מנסה להתערב להם בניהול היומיומי באופן שאינו ראוי. הנושא אף הגיע לבירור ברשות שוק ההון, שהבהירה כי מבחינת הממונה משה ברקת מדובר בסוגיה של המנהלים ולא של הבעלים.

ניהול השקעות בגוף מוסדי שונה מהותית מניהול הנוסטרו בבנקים, וזאת משום שבבנקים מדובר בתיק סולידי יחסית. עם זאת, פישר מחזיק במוניטין של איש השקעות מצוין, וזוכה להערכה. בלאומי הוא היה בתפקידו האחרון סגן ראש חטיבת שוקי הון בבנק, ואף היה ממלא מקום זמני. הוא עזב את הבנק לפני כשנתיים לטובת תפקיד מנהל השקעות ראשי בקרן השקעות אמריקאית, בחו"ל.

את דרכו בעולם ההשקעות החל פישר כסוחר בבנק לאומי. הוא יחליף במגדל את אסף שהם, שמונה על-ידי אליהו, לאחר שהיה במשך שנים ארוכות מנהל ההשקעות באליהו ביטוח, והתפטר מתפקידו בעקבות הלחץ שהופעל עליו ועל בעל השליטה מצד עוז וגלעד.