משרד התקשורת יביא לממשלה הבאה הצעה להפחתת אגרות תדרי הסלולר

למרות ההפחתה, בשל העובדה שהחברות יידרשו להרבה יותר תדרים בדור החמישי, הסכום הכולל שישלמו לא צפוי לרדת, והוא יישאר ברמתו כיום

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר

משרד התקשורת עומד לפני השלמה של עבודה מקיפה שעשה בנושא אגרות התדרים בסלולר, כך נודע ל"גלובס". מדובר בעבודה שכללה השוואות בינלאומיות למדינות רבות בעולם. בעקבות העבודה תופחת האגרה פר תדר אך הסכום הכולל לא יופחת. זאת בשל העובדה שכמות נוספת, גדולה מאוד, של תדרים תוקצה למפעילים במסגרת מכרז הדור החמישי.

ל"גלובס" נודע כי במשרד התקשורת ממתינים לכינונה של ממשלה חדשה והקמת ועדת כלכלה שתוכל לאשר את מבנה האגרות החדש.

הסדרת תשלומי האגרות הוא מהלך שיזמו משרדי התקשורת והאוצר, וזאת על רקע הטענה של החברות הסלולריות שלא יוכלו לעמוד בתשלום נוסף עבור השימוש בתדרי הדור החמישי. החברות הסלולריות לוחצות שנים רבות על המשרד שיפחית את תשלום האגרות שמסתכם בכ-300 מיליון שקל בשנה, אך במשרד האוצר לא מוכנים לשמוע על כך, וגם לא מסכימים עכשיו לוותר על ההכנסה למרות מצבו הקשה של ענף הסלולר.

הפשרה שהושגה במסגרת גיבוש מכרז הדור החמישי היא שהחברות לא ישלמו יותר ממה שהן משלמות היום למרות תוספת התדרים המשמעותית שהן ירכשו לטובת פריסת הרשת החדשה. הקלה זו היא אחת מסדרת הקלות שהסכימה הממשלה לתת לחברות הסלולר כדי להמריץ אותן להשתתף במכרז ולהפוך את הפרויקט למשתלם כלכלית.