נגיף הקורונה | סיקור שוטף

ממשלת צרפת מלאימה את מלאי מסכות הפנים והנוזלים לחיטוי

ישנם כמעט 93 אלף מקרי קורונה ברחבי העולם ו-3,164 מתים מהנגיף • 48,469 איש החלימו • חשד לקורונה בספינה העוגנת לחופי נורבגיה • בתי החולים הציבוריים במחוז לומברדיה האיטלקי ביקשו עזרה מבתי החולים הפרטיים באזור

אוהל לטיפול בנדבקי קורונה במחוז לומברדיה באיטליה / צילום: Claudio Furlan/Lapresse via AP
אוהל לטיפול בנדבקי קורונה במחוז לומברדיה באיטליה / צילום: Claudio Furlan/Lapresse via AP

18:40

ממשלת צרפת הודיעה הערב כי תלאים את כל מלאי מסכות הפנים והנוזלים לחיטוי, והיא תחלק אותם לצוותים רפואיים, לחולים בנגיף הקורונה, ולבני משפחותיהם ולבתי מרקחת לטובת הציבור. נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע על הצעד בציוץ בטוויטר היום אחרי הצהריים.

באירופה נמכרות מסכות המסננות חיידקים וזיהומים בגדלים משתנים במחירים גבוהים הרבה יותר מהרגיל, על רקע מחסור שנרשם בהם בבתי המרקחת. עד כה חולקו כ-10 מיליון מסיכות לבתי חולים ובתי מרקחת בצרפת, ולפי שר הבריאות הצרפתי, בקרוב יחולקו יותר מ-15-20 מיליון מסיכות נוספות.

בגרמניה הרשויות הודיעו כי ינסו למנוע גניבת מסכות וג'ל לחיטוי ידיים שנגנבים בכמויות הולכות וגדולות מקליניקות ובתי חולים ברחבי המדינה.

14:30

מערכת הרפואה הציבורית במחוז לומברדיה האיטלקי נמצאת על סף קריסה. לפי דיווח  העיתון "La Repubblica", בתי חולים פרטיים במחוז התבקשו "להשאיל" מיטות ביחידות לטיפול נמרץ שלהן למערכת הבריאות הציבורית, וכך לייצר אצלם אגפים ייעודים לחולים שנדבקו בנגיף הקורונה.

באיטליה נרשמו עד כה 2,041 מקרים מאומתתים של חולי קורונה, ו-52 קורבנות. מחוז לומברדיה נפגע בצורה הקשה ביותר עם 1,254 נדבקים ו-38 מתים. 10 ערים במחוז עדיין נמצאות תחת הסגר. 

וירולוג בכיר ממילאנו אמר לסוכנות הידיעות האיטלקית "ANSA" כי בתי החולים במחוז לומברדיה קרובים לנקודת השבירה מבחינת כמות "המקרים הקשים" ועומס המטופלים. 

הממשלה האיטלקית הודיעה היום כי היא שוקלת להציע תוכנית תמריצים בשווי 3.5 מיליארד אירו, כדי לתמוך בעסקים ובכלכלה, שנפגעו קשות מהמשבר. חברות תעופה רבות ביטלו או הפחיתו את הטיסות למדינה וממנה.

12:50

בחברת ויזה כאל הנחו יחידות המוגדרות קריטיות להמשכיות עסקית להתנהלות זהירה בעקבות התפשטות וירוס הקורונה. ההנחיות אוסרות על קיום ישיבות עם יותר מ-5 משתתפים. בנוסף, כל מי שחזר מחו"ל לאחר 1 במרץ ועובד במוקד שירות או מכירות נדרש להישאר 14 יום בבית. עובדים מיחידות אחרות שחזרו מחו"ל נדרשים להודיע למשאבי אנוש, ולפעול לפי הנחיות משרד הבריאות.

החברה מורה על ביטול התכנסויות של עובדים ללקוחות עד 15 במרץ ועל דחיית מסיבת פורים של החברה. באשר לחללים הציבוריים, חדר האוכל נפתח לסבבים של 45 דקות, ולאחר מכן הוא יעבור רענון של 15 דקות. כמו כן, הוחלט על סגירת חדר הכושר של החברה.

בקבוצת שטראוס הוחלט על עצירת נסיעות לחו"ל במסגרת פעילות החברה, ועל ביטול אירועים וכנסים רבי משתתפים של עובדי החברה. כמו כן הוחלט על סגירת מרכזי המבקרים במפעלי החברה לקהל הרחב, זאת עד להודעה חדשה.

בנוסף, הוחלט להימנע מאירוח ספקים או אורחים ממדינות בהן יש התפרצות של הנגיף.

היקף הנדבקים ברחבי העולם עומד על 91,347 איש. היקף המתים הוא 3,120 איש. מספר המחלימים מהנגיף עומד על 48,284 איש. 

12:00

חשד לקורונה בספינה שעליה 1,200 נוסעים, העוגנת כרגע בדרום נורבגיה, הביא לעצירת מסעה ולבידודם של שני נוסעים - כך מדווחים היום כלי התקשורת בגרמניה, על סמך ידיעות מנורבגיה. לפי הדיווחים, מדובר באוניית הפאר Aida Aura, שהפליגה מנמל המבורג ביום שבת האחרון. הספינה היא חלק מצי חברת השיט AidaCruises מרוסטוק. הספינה הפליגה ביומיים האחרונים וכרגע עוגנת בנמל הוגסונד שבדרום נורבגיה.

לפי הדיווחים, התעורר חשש בקרב אנשי הצוות כי שניים מהנוסעים הגרמנים עשויים להיות חולים בקורונה. נודע להם כי השניים היו בקשר עם אדם שלישי, שלא עלה לספינה, אך שאובחן בימים האחרונים כחולה במחלה. בגרמניה אובחנו עד כה כ-170 מקרים, כמה מהם בהמבורג.

הספינה נשארת לעגון בנמל עד שיתבצעו בדיקות לנוכחות הנגיף בשני הנוסעים, שהצטוו בינתיים להישאר סגורים בחדרם. תוצאות הבדיקה צפויות להתקבל היום (ג') אחר-הצהריים.

10:55

האפיפיור פרנציסקוס, שתועד כשהוא מצונן בימים האחרונים ואף ביטל אירוע רשמי, נבדק לנגיף הקורונה ונמצא כי אינו נושא אותו; כך דיווח הבוקר העיתון האיטלקי "איל מסג'ארו" מפי מקורות בוותיקן. דובר הוותיקן סירב לאשר או להכחיש זאת באופן רשמי, לפי סוכנות הידיעות "רויטרס". האפיפיור, בן 80, שחלק מריאתו הוסר בעבר בניתוח, נמצא בקבוצת סיכון גבוהה לתמותה מהנגיף. הוא ביטל לראשונה השבוע אירוע רשמי בנימוק שהוא מצונן.

באיטליה נרשמו עד כה יותר מ-2,000 מקרים מאומתים, רובם בצפון המדינה, ו-52 מקרי מוות כתוצאה מהתפרצות הקורונה. הממשלה הודיעה היום כי היא שוקלת להציע תוכנית תמריצים בשווי 3.5 מיליארד אירו, כדי לתמוך בעסקים ובכלכלה, שנפגעו קשות מהמשבר. חברות תעופה רבות ביטלו או הפחיתו את הטיסות למדינה וממנה.

היקף הנדבקים ברחבי העולם עומד על 91,307 איש. היקף המתים הוא 3,120 איש. מספר המחלימים מהנגיף עומד על 48,244 איש. 

בתוך כך, אמזון החלה להשתמש בווידאו ושיחות ועידה כדי לראיין חלק מהמועמדים לעבודה במקום פגישות פנים מול פנים בתגובה להתפשטות הקורונה, מסר דובר החברה. ענקית המסחר המקוון מסיאטל פרסמה את ההנחיות ברמה עולמית, ולא כל ראיונות העבודה הפיזיים בוטלו. בשבוע שעבר ביקשה אמזון מעובדיה לדחות את כל נסיעות העבודה הלא-הכרחיות. החברה העסיקה מעל 800,000 עובדים בסוף 2019.

אמזון מעסיקה 55,000 עובדים בסיאטל. רשויות הבריאות במדינת וושינגטון דיווחו על כמה מקרי מוות שקשורים לקורונה, כולל שלושה אתמול (ב') בדיור מוגן בקרקלנד, פרבר של סיאטל. יש 18 הידבקויות מאומתות במדינה, וכמה בתי ספר באזור נסגרו לחיטוי.

07:30

מדינות ה-G7 צפויות להכריז על שיתוף-פעולה כדי להיאבק בהשפעות הכלכליות של הנגיף. המסמך שהם צפויים לשתף לא אמור להכריז על תיאום ריביות או קריאה להגדלת תקציב המדינות למאבק בקורונה.

הבנק המרכזי של אוסטרליה הוריד את הריבית לשפל היסטורי של 0.5% במטרה להיאבק בהשפעות הנגיף, ומזהיר כי כלכלת המדינה תהיה "חלשה יותר ברבעון הראשון של 2020 מאשר מה שציפינו".

מספר הנדבקים בדרום קוריאה מזנק ב-600 מקרים חדשים, מה שמעלה את מספר המקרים במדינה ל-4,812. מספר הנספים מהנגיף במדינה הוא 28. 

חברת טוויטר הודיעה כי היא "ממליצה בתוקף" לכל עובדיה ברחבי העולם לעבוד מהבית. 

קצב ההידבקות בסין ממשיך לרדת: 125 מקרים חדשים התווספו אתמול (ב'), לעומת 202 שלשום ו-573 ביום שלפני כן.