למרות האקזיט של פורסקאוט: חברת ההשקעות האקטיביסטית יוצאת מההשקעה בשן ועין

ג'ריקו קפיטל נכנסה להשקעה בפורסקאוט הישראלית-אמריקאית ב-2019 כשרכשה כ-7.2% ממניות חברת אבטחת הסייבר בהיקף של כ-128 מיליון דולר • אותן מניות נמכרו בימים האחרונים בעסקאות בבורסה בתמורה כוללת של כ-109 מיליון דולר

חברת ההשקעות האמריקאית Jericho Capital Asset Management קיוותה לתוצאה טובה יותר כשנכנסה להשקעה בחברת אבטחת הסייבר פורסקאוט , אך בימים האחרונים היא מכרה את כל המניות שלה בחברה בהפסד. זאת, למרות העסקה למכירת פורסקאוט תמורת כ-1.9 מיליארד דולר עליה דווח לפני קרוב לחודש.

ג'ריקו קפיטל מניו יורק נכנסה להשקעה בפורסקאוט הישראלית-אמריקאית כשרכשה במועדים לא ידועים ב-2019 כ-7.2% ממניות פורסקאוט. המחיר הממוצע בעסקאות עמד על 38.4 דולר וסך ההשקעה הסתכמה בכ-128 מיליון דולר. אותן מניות נמכרו בימים האחרונים בעסקאות בבורסה במחירי מניות של 32.3-32.8 דולר ובתמורה כוללת של כ-109 מיליון דולר. בסך הכול יוצאת ג'ריקו מההשקעה בפורסקאוט בהפסד של קרוב ל-20 מיליון דולר.

פורסקאוט, שמייסדיה מישראל והיא מנוהלת כיום מארה"ב על-ידי מייקל דה סזארה, מספקת פתרונות לאבטחה ושליטה על מכשירים מחוברים בארגונים. היא הונפקה לראשונה בנאסד"ק בסוף 2017 לפי מחיר של 22 דולר למניה, ולאחר מכן ביצעה הנפקה משנית במחיר של 29 דולר למניה.

המשקיעה האקטיביסטית הנוספת מכרה החזקתה ברווח

באוקטובר האחרון הודיעה ג'ריקו, יחד עם גוף השקעות נוסף - Corvex, על הפיכתן לבעלות עניין בפורסקאוט עם החזקה משותפת של 14.5% מהחברה, והן החלו במהלך אקטיביסטי מול הנהלתה. נראה שלשתיים היה חלק חשוב בדחיפת החברה לכיוון מכירה, ובחודש שעבר הודיעה פורסקאוט כי היא נמכרת לקרנות פרייבט אקוויטי אמריקאיות - Advent ו-Crosspoint - כאמור בתמורה לכ-1.9 מיליארד דולר.

המכירה מתבצעת לפי מחיר של 33 דולר למניית פורסקאוט. בתגובה לדיווח זינקה מניית פורסקאוט ועקפה באותו יום את מחיר הרכישה, אולי משום שההסכם כלל סעיף שמאפשר לחברה לחפש הצעות עדיפות ולבטל את העסקה אם תמצא כאלה.

המועד האחרון למציאת הצעה טובה יותר נקבע ל-8 במרץ, אך נראה כי בג'ריקו לא בנו על כך שתימצא הצעה עדיפה והעדיפו למכור את המניות שלהם בהפסד. בניגוד לג'ריקו, שותפתה למהלך האקטיביסטי Corvex מכרה את המניות בפורסקאוט ברווח של כ-37 מיליון דולר. Corvex מכרה את המניות מיד לאחר שפורסקאוט דיווחה על מכירתה, בתמורה כוללת של 112 מיליון דולר ובמחירים של 33.2-33.5 דולר למניה. הרווח של Corvex נבע מכך שאת רוב ההחזקות שלה היא רכשה לאחר אזהרת הרווח שפרסמה פורסקאוט לקראת דוחות הרבעון השלישי, שהפילה את מנייתה לרמות של כ-26 דולר.