סוף טוב? תלוי למי: המקרה המוזר של כתב חדשות כאן 11 בדובאי

וגם: מי מונה לנשיא ומנכ"ל חברת חומרי ההדברה אדמה, למי חוברת חברת טבע, ואיך זה יעזור למדינות אפריקה?

רחובות דובאי. המרוץ הופסק ובוטל בשל הקורונה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
רחובות דובאי. המרוץ הופסק ובוטל בשל הקורונה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

סיקור במדינה ללא קשרים דיפלומטיים רשמיים עם ישראל עשוי להיות מאתגר ומפחיד, ומנהל מחלקת הספורט של תאגיד השידור הציבורי "כאן" יואב בורוביץ, למד זאת ממקור ראשון.

בורוביץ הגיע בחודש שעבר לדובאי כדי לסקר את ההשתתפות ההיסטורית של קבוצת רוכבי האופניים המקצוענית "סטארט אפ-ניישן" שבבעלות המיליארדר סילבן אדאמס, במרוץ איחוד האמירויות. האזור נחשב למתקדם ופתוח יחסית, והקבוצה התקבלה בחום וזכתה לשמירה צמודה, אך בכל זאת מדובר במדינה ערבית עם חוקים משלה, שלא תמיד ניתן לצפות אותם מראש.

בורוביץ היה העיתונאי הישראלי היחיד שהצליח להגיע ולסקר את המרוץ והוא נכנס באמצעות הדרכון הזר שלו לאחר שקיבל אקרדיטציה ממארגני התחרות. במהלך הימים ששהה בדובאי נעלם בורוביץ למספר שעות באופן שהדאיג מאוד את אנשי התאגיד שעמדו עמו בקשר מהארץ. מתברר כי בורוביץ, שרצה להוסיף צבע לכתבה שלו עם צילומים מחוץ למרוץ, נלקח לתשאול על ידי אנשי ביטחון בקניון של דובאי כי איש הביטחון לא אהב את העובדה שהוא צילם מתוך מסעדה.

הפעם הסיפור הסתיים בטוב - בורוביץ שב באותו ערב וחזר לישראל כמתוכנן. המרוץ, עם זאת, הסתיים פחות טוב - הוא הופסק בשל הדבקות מתחרים מאיטליה בנגיף, והמשלחת הישראלית נשלחה לבידוד.

מחדשות כאן 11 נמסר בתגובה כי: "בורוביץ חזר בטיסה שהוזמנה מראש כמתוכנן, הסיקור והדיווחים שלו לא פסקו, הוא לא קיבל בלעדיות והיה היחיד שאושרה לו אקרדיטציה מהמארגנים, ללא כל התחייבות מוקדמת. כאן גאים להיות כלי התקשורת הישראלי היחיד שליווה את המשלחת לדובאי".

ענת ביין-לובוביץ'

מצנח הזהב

עכשיו זה רשמי: דירקטוריון חברת מוצרי ההדברה אדמה אישר את מינויו של איגנסיו דומינגז לתפקיד נשיא ומנכ"ל, ואת מינויו של אבירם להב למשנה למנכ"ל ולמנכ"ל חברת הבת אדמה פתרונות לחקלאות. 

דומינגז יחליף את חן ליכטנשטיין שעזב את תפקידו בתום כ-6 שנים ומונה למנהל הכספים הראשי והאחראי לאסטרטגיה ולאינטגרציה של קבוצת החזקות חדשה, שתחזיק בין השאר בשליטה באדמה. את המינוי קיבל ליכטנשטיין כחלק ממהלך גדול לארגון מחדש שמבצעות שתי חברות ההחזקה כמצ'יינה וסינוכם, שנמצאות בבעלות ממשלת סין ושפועלות בתחומי הכימיה. 

דומינגז עובד באדמה קרוב לשני עשורים וכיום משמש כחבר בצוות הבכיר אשר הוביל את תהליך ההתפתחות אותו עברה החברה במהלך השנים האחרונות. הוא מילא תפקיד מרכזי בבניית ויישום האסטרטגיה המסחרית והרחבת סל המוצרים הגלובלי של החברה. להב התמנה לתפקידיו החדשים, נוסף על תפקידו כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה. הוא הצטרף לאדמה בשנת 2010, ולפני כן, שימש כמנכ"ל החברה הציבורית סינרג'י כבלים, ולפני כן כיהן כסמנכ"ל כספים, סמנכ"ל תפעול וכמנכ"ל דלתא גליל תעשיות. 

חדשות טובות

חברת טבע, בשיתוף שני ארגוני סיוע גלובליים, הכריזו על שותפות במסגרתה הם יתרמו תרופות לילדים הסובלים מסרטן ומחלות דם במדינות באפריקה בהן אחוז השורדים מהמחלות נמוך במיוחד. המדינה הראשונה ליישום היא מלאווי, שבה יטופלו כ-4,000 ילדים.