אהוד ברק מקדם את הקנאביס לנאסד"ק: קנדוק במו"מ למיזוג עם סלקט

המיזוג עם סלקט צפוי לשמר את הפעילות של שתי החברות • בעלי המניות של קנדוק יחזיקו ב-95% ממניות סלקט

אהוד ברק / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם
אהוד ברק / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

חברת אינטרקיור  הנסחרת בתל אביב הודיעה כי החברה הבת שלה (100%) קנדוק, העוסקת בגידול קנאביס, הודיעה על חתימת מזכר הבנות לא מחייב למיזוג לתוך חברת סלקט  הישראלית, הנסחרת גם היא בנאסד"ק ועוסקת בפיתוח תרופות על בסיס תאי גזע.

אינטרקיור ביקשה להנפיק את קנדוק בבורסת הנאסד"ק בקיץ האחרון, אולם ההנפקה לא יצאה לפועל בטרם חלה הרעה בתנאי השוק. המיזוג עם סלקט צפוי לשמר את הפעילות של שתי החברות, אולם בעלי המניות של קנדוק יחזיקו ב-95% ממניות סלקט.

מניית אינטרקיור יורדת כעת 5% והחברה נסחרת בתל אביב לפי שווי של 380 מיליון שקל. מניית סלקט נסחרת בעליות של 17% בקדם מסחר בנאסד"ק. שווי החברה הוא כ-6.7 מיליון דולר לפי אתר נאסד"ק (או כ-4 מיליון דולר לפי "בלומברג"). סלקט נסחרה בעבר בבורסה בתל אביב, לאחר מיזוג לשלד בורסאי, אולם ביצעה רישום דואלי ולאחריו נמחקה מתל אביב. בשנה האחרונה איבדה מניית החברה כמחצית מערכה.

קנדוק היא אחת מחלוצות תחום הקנאביס הרפואי בישראל ובנוסף למכירת מוצריה בישראל, היא גם מייבאת לארץ מוצרים של חברת הקנאביס הבינלאומית טלריי ויש לה הסכם לשווק מוצריה באמצעות טילריי לכשיתאפשר יצור מישראל. אינטרקיור מנוהלת על ידי אלכס רבינוביץ' ויו"ר החברה הוא ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. סלקט נמצאת בשלב הניסויים הקליניים במוצריה בתחום תאי הגזע. היא מנוהלת על ידי ד"ר שי ירקוני.