בעקבות ההנחיות החדשות: בוטל יריד "חבר" שתוכנן לפסח הקרוב

בהרצליה, ברמת השרון, בכרמיאל, במודיעין ובת"א הודיעו על ביטול מסיבות חג הפורים בשבוע הבא • גם במגזר העסקי מבטלים מסיבות שתוכננו שבועות מראש

יריד חבר 2019 / צילום: מתוך יוטיוב
יריד חבר 2019 / צילום: מתוך יוטיוב

עוד ועוד אירועים מתבטלים בעקבות הנחיית משרד הבריאות לאסור התכנסויות של יותר מ-5,000 משתתפים. כך, במועדון "חבר" (מועדון הצרכנות של גימלאי צה"ל ואנשי הקבע) הוחלט על ביטול היריד הקרוב שתוכנן להתקיים לקראת פסח 2020 (מ-19 למרץ ועד 5 באפריל).

ירידי "חבר" נערכים פעמיים בשנה, לפני פסח ולפני ראש השנה, והם מושכים אליהם עשרות אלפי משתתפים ומאות מציגים שמקימים דוכנים למכירת מוצרים לבית, מוצרי חשמל, אופטיקה ועוד.

ממועדון "חבר" נמסר: "בשל הדאגה לשלום העמיתים ובני משפחותיהם ונוכח החלטת משרד הבריאות על ביטול התקהלויות של מעל 5,000 משתתפים עקב אי-הבהירות לגבי נגיף הקורונה, החליטה הנהלת מועדון 'חבר' על ביטול יריד פסח 2020 שיועד להתקיים בין התאריכים 19.3-5.4.20. עמיתי המועדון מוזמנים לפנות אל מחלקת שירות וקשרי עמיתים בכל הערוצים, לשאלות הקשורות בנושא".

קורבן נוסף לנגיף הקורונה - חגיגות פורים. אל גל ההודעות השולחות אזרחים ברחבי הארץ לבידוד עקב האפשרות למפגש עם הנגיף, מצטרפות הודעות על ביטול מסיבות חג שחלקן תוכננו להיות מושקעות במיוחד. לצד העיריות שביטלו אירועי עדלאידע, כמו חולון, הרצליה, רמת השרון, כרמיאל, מודיעין ומסיבת הרייב של עיריית תל אביב, החלו גם חברות גדולות ובהן חברות הייטק ישראליות, לשלוח הודעות ביטול למסיבות שתוכננו שבועות מראש.

כך, למשל, חברת וויקס, שלה כ-2,000 עובדים בישראל, הודיעה בשעה זו על ביטול, או ליתר דיוק - דחיית המסיבה הגדולה שתוכננה למחר בהנגר 11 בתל אביב. "אני מאוד עצוב להודיע שנראה כי המצב הסלים לנקודה בה לא נוכל לקיים את המסיבה שלנו מחר", כתב לעובדים ניר זוהר, נשיא וסמנכ"ל התפעול של וויקס. "אנחנו יודעים עד כמה ציפיתם למסיבה, ואני מבטיח שאנחנו נקיים מסיבת פורים עוד השנה, מיד לכשהכול יירגע ונמצא תאריך מתאים".

לרשימת המבטלים נוספה בשעות הערב גם קבוצת ויולה. "נכון שאתם שונאים את זה שמסיבת יום ההולדת שלכם מבוטלת בדקה ה-90?", נכתב בדף הפייסבוק של הקבוצה. "באמת חיכינו לחגוג הערב את חגיגות ה-20 שלנו עם כל המייסדים והחברים, ועם הסוג הנכון של קורונה, אבל לצערנו משרד הבריאות בישראל בדיוק הפיץ הנחיות חדשות שאוסרות על התכנסות. זו לא הייתה החלטה קלה עבורנו...". עוד הודיעה הקרן כי תתרום את כל מלאי הכיבוד שהוכן למסיבה לארגון לקט ישראל. 

המסיבה של קשת שתוכננה להערב במועדון התאטרון בתל אביב בוטלה, וכך גם המסיבה של עובדי חברות הביטוח מגדל וכלל. 

גם במוביליאיי בישרו לעובדים על ביטול המסיבה. "לאור המצב המתמשך סביב וירוס הקורונה, החלטנו לנהוג באחריות ולדחות את מסיבת הפורים שהייתה אמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב ה-8 במרץ", נכתב במייל שנשלח לעובדים. "מאחר שמסיבת פורים הנה אירוע גדול, שאמור להתקיים מחוץ למשרדי החברה, במקום שבו לא ניתן לאמת את היסטוריית המסעות של כל המשתתפים וספקי השירות - החלטנו שלא לקחת סיכון ולדחות את המסיבה למועד שבו נוכל לקיימה בבטחה... אין ספק שמאכזב לבטל מסיבה, אבל אנו נוקטים בצעדי מנע אלו כדי להגן על בריאותם ורווחתם של העובדות והעובדים שלנו".

חברת פרטנר שתכננה בשיתוף נטפליקס אירוע גדול במיוחד ורב משתתפים מענפים שונים במשק, שלחה בשעה האחרונה הודעה למוזמנים, לפיה: "בהמשך להנחיות של משרד הבריאות, מסיבת פורים שתוכננה ל-9.3 תידחה. מבטיחים לעדכן על האירוע הבא". בהודעה של חברת פלאפון עודכנו העובדים כי "לאחר לבטים רבים החלטנו לדחות את מסיבת פורים למועד אחר... חשוב להדגיש כי מדובר בנקיטת משנה זהירות ומתוך אחריות מלאה לבריאותכם". 

בטבע בוטלו מסיבות מחלקתיות. בדף הפייסבוק לעובדים כתב אלירן קוזיק, יו"ר ועד העובדים בכפר סבא, כי "עיניכם הרואות כי אנו נמצאים כעת בעיצומה של סיטואציה חדשה ומורכבת מבחינת התפשטות וירוס הקורונה ברחבי העולם ובישראל....אנו נאלצים לקבל היום החלטה לא פשוטה אבל אמיצה ואחראית, על ביטול אירועי פורים שתוכננו לשבוע הבא. מדובר על אירוע פורים של התפעול שתוכנן ל-9.3, ושל המו"פ שתוכנן ל-11.3. אנחנו מבינים כי החלטה זו עלולה לאכזב אתכם, ובעיקר את בני משפחותיכם וילדכם אשר אירועים אלו מהווים עבורם מסורת שנתית מהנה לה הם מצפים, אך ראשית עלינו להבטיח את שלומכם ושלום יקירכם". גם כאן הודיעה החברה כי "נפעל בימים הקרובים עם הנהלת האתר לגיבוש דרך לחגוג אתכם את החג ולחשוב על פעילויות גיבוש במהלך השנה".

גם בבנק הפועלים בוטלו שתי מסיבות פנימיות - האחת של המחלקה הטכנולוגית והשנייה של חטיבת החדשנות.

ביטול נוסף הוא בפירמת BDO. לכ-1600 עובדי הפירמה ברחבי הארץ שתוכננו להגיע ביום חמישי בשבוע הבא בהסעות מאורגנות למרכז, נשלחה הודעה המוסרת כי "בתקופה האחרונה עמלנו רבות על הפקת אירוע פורים מושקע ושמחנו מאוד לראות את ההיענות המרשימה שלכם. אנו מחויבים לגלות אחריות כלפיכם, כלפי משפחותיכם, ואחריות להמשך הפעילות העסקית התקינה של הפירמה ולקוחותיה. לאור זאת ולאחר מחשבה רבה, החלטנו לנקוט במשנה זהירות ולא לקיים את מסיבת פורים וזאת בשל הסיכון הגבוה הקיים בכינוס מספר רב של משתתפים במקום סגור. צפויים לנו אירועים ופעילויות נוספות בהמשך השנה".

גם חברת ויזה כאל הודיעה לעובדיה על דחיית המסיבה שאמורה הייתה להתקיים ביום שני הקרוב. בתוכנית המקורית אמורים היו להקפיץ את העובדים: קובי פרץ, סאבלימינל, DJ רועי סלומון ונטלי דדון.

בחברת הביטוח מגדל כתב ועד העובדים: "מצאנו לנכון לשתף פעולה בעניין הזה עם ההנהלה וליישר קו גם עם שאר הוועדים והחברות שביטלו גם הם את המסיבות המתוכנות, ולא לגרום לסיכונים מיותרים לכם ולחברה. מגדל מצדה תשתתף בחלק מעלויות הביטול הגבוהות. לגבי דמי הכרטיסים ששילמתם הם יוחזרו לכם כמובן ישירות לכרטיסי האשראי בשבוע הבא".

גם בפייסבוק ישראל בוטלה המסיבה. מפייסבוק ישראל נמסר: "במטרה לנקוט משנה זהירות ובהתאמה להחלטות דומות במשרדנו השונים בעולם, החלטנו לבטל את מסיבת פורים. הבריאות של העובדים שלנו נמצאת בראש סדר העדיפויות, ואנחנו פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות והחברה הגלובלית". המסיבה של פייסבוק אמורה הייתה לכלול הופעה של רד אורבך ותחרות תחפושות. 

מסיבת הפורים הענקית של פרטנר TV, ונטפליקס שהייתה אמורה להתקיים בערב פורים (יום שני 9 במרץ) בקרקס שאפיטו ברמת גן, נדחתה גם היא לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות. למסיבה היו אמורים להגיע בכירים מנטפליקס העולמית, שהיו מודרים נוכח המגבלה על השתתפות אורחים מחו"ל באירועים בסדר גודל שכזה, וכך גם רבים ממאות המוזמנים. האירוע המושקע כלל אווירת קרקס עם לוליינים ואקסטרים ומוטיב מרכזי של שנות ה-80 עם הסדרה "דברים מוזרים" של נטפליקס, העוסקת בהתרחשויות על טבעיות, חברויות והרפתקאות של חבורת נערים בשנות ה-80, שתוכננה לתפוס מקום מרכזי בעיצוב ובחלק האמנותי.

אבל יש גם מי שהחליטו להמתין ולחכות לחג כמתוכנן. נכון לשעה זו, גם בחברת וויז עוד לא שינו מסלול, וצפויים לקיים את החגיגה מחר, כמתוכנן.