הקורונה ממשיכה להשפיע על הביטוח: הפסקת מכירת נספחי ביטול הנסיעות לחו"ל ממצב בריאותי

מדובר בביטול נספח ביטוח הנסיעות לחו"ל מסיבות בריאותיות שנלווה לביטוח הנסיעות לחו"ל "הרפואי" הרגיל • הפניקס הודיעה על הפסקת מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל לארה"ב ולקנדה • גורם בשוק הביטוח: "יש הצפה של תביעות של אנשים ש"חלו" פתאום לפני הנסיעה"

טיסות מבוטלות בנתב"ג / צילום: Siegfried Modola, רויטרס
טיסות מבוטלות בנתב"ג / צילום: Siegfried Modola, רויטרס

הקשיים שמערימים מאמצי ההתגוננות מפני התפרצות הקורונה הבינלאומיים בכלל והישראליים בפרט, ממשיכים לתת אותותיהם בענף הביטוח המקומי. לאחר שביטוחי הנסיעות לחו"ל למדינות רבות בוטלו ביחס למדינות מסוימות כשלאחר מכן בוטל בהראל ובשירביט "כיסוי ביטוח נסיעה מכל סיבה ביוזמת הלקוח" כשרק הפניקס המשיכה למכור ביטוח זה, עתה מגיע תורו של ביטול נספח ביטוח הנסיעות לחו"ל מסיבות בריאותיות שנלווה לביטוח הנסיעות לחו"ל "הרפואי" הרגיל, שעד כה נמכר על ידי חברות רבות. כמו כן, קבוצת הביטוח הפניקס הודיעה היום על הפסקת מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל לארה"ב ולקנדה. מדובר בעליית מדרגה.

בביטוח נסיעות לחו"ל יש את הפוליסה המרכזית לכיסוי הוצאות רפואיות בחו"ל שאליו ניתן לצרף ביטוח נספח למקרה של ביטול הטיסה בשל אירוע רפואי בישראל למבוטח או לקרובו מדרגה ראשונה. עתה, מספר גורם בשוק הביטוח, "יש עכשיו הצפה אדירה של תביעות של אנשים ש"חלו" פתאום לפני הנסיעה. או נכנסו לבידוד עם אישור גורף של משרד הבריאות". לדבר זה חשיבות מאחר שמעטים רכשו ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה שעומד בפני עצמו (ושמכירתו כבר הופסקה ברוב החברות שמכרו אותו), והעדיפו לרכוש את הנספח האמור לביטול נסיעה ממצב בריאותי.

כך, בשוק הביטוח מספרים כי פספורטכארד הודיעה על "השעיית מכירת ריידר (נספח לפוליסה, ר"ש) ביטול נסיעה ממצב בריאותי (כשהם מותירים את ביטוח קיצור נסיעה, ר"ש)", כשבהראל הודיעו כי "החלטנו לעת עתה על הפסקת האפשרות לרכישת ה"הרחבה לביטול וקיצור נסיעה" בביטוח נסיעות לחו"ל", גם כן בהתייחס לכיסוי למצב בריאותי בישראל.

בכלל ביטוח הודיעו כי מצדם החל ממחר (ה-6 במרץ) ועד "להודעה חדשה, לא ניתן יהיה לרכוש כיסוי לביטול נסיעה, בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל 'מדיכלל עולמי'". עוד מספרים בשוק הביטוח כי מגדל גם הקפיאה אמש את מכירת הביטוח הזה ושירביט נקטה בצעד דומה מוקדם יותר היום, כשהפניקס מוכרת ביטוח ביטול נסיעות לטיסות לאחר ה-1 ביולי ולא לאזור אסיה.

לדברי סוכן הביטוח איגור מורי, יו"ר ועדת הבריאות והסיעוד של לשכת סוכני ביטוח, "הפסקת השיווק הגורפת של נספח ביטול הנסיעה לחו"ל מסיבות בריאותיות בפוליסות של חברות הביטוח פוגעת קשות בלקוחות שרוכשים טיסות למועדים עתידיים. כל זאת ללא כל התחשבות במועד או יעד הנסיעה. הדבר מדגיש את חשיבות הרבה ללקוחות של אותו נספח הנחבא אל הכלים. צר לי שחברות הביטוח נדבקו בפניקה ומונעים מהאזרחים הגנה דווקא בזמן משבר. חשוב להדגיש כי הלקוחות שכבר רכשו את ביטוחי הנסיעות מבוטחים והכיסוי שלהם נשאר בתוקף ללא שינוי".