לרגל יום האישה: עיריית ת"א החליפה את מגדר התמרורים באופן זמני

העירייה החליפה אמש 30 תמרורי מעבר "הולכי רגל בקרבת מקום" כך שמקום גבר יתנוסס עליהם איור של אישה, במטרה לעודד את המודעות לצורך בשינוי מגדרי של אייקונים מוכרים במרחב הציבורי

עוברי ועוברות האורח ברחוב רגילים לבולטות מובהקת של דמויות גבריות במרחב הציבורי - בין היתר על גבי תמרורים המורים את כללי הזהירות בדרכים, אך לרגל יום האישה המצוין היום ברחבי העולם, החליפה אמש עיריית תל-אביב-יפו 30 תמרורי מעבר "הולכי רגל בקרבת מקום" כך שמקום גבר יתנוסס עליהם איור של אישה, במטרה לעודד את המודעות לצורך בשינוי מגדרי של אייקונים מוכרים במרחב הציבורי.

תל-אביב היא לא העירייה הראשונה לבצע שינוי, והיא מצטרפת למספר ערים בעולם, ביניהן מדריד, לונדון, וינה ומלבורן, שחוללו את אותו שינוי במרחב הציבורי. ואומנם בניגוד לאותן ערים, עיריית תל-אביב הציבה את התמרורים באופן זמני בלבד. זאת, לדברי העירייה, בשל מגבלה רגולטורית הקובעת כיצד צריכים להיראות התמרורים במרחב הציבורי. עיריית תל-אביב קוראת לממשלת ישראל ומשרד התחבורה לתקן בהקדם את לוח התמרורים הישראלי, באופן שיגלם שוויון מגדרי ויאפשר את השארתם של התמרורים החדשים לצמיתות.

לדברי עיריית תל-אביב, השינוי המגדרי בתמרורים הוא צעד ראשון בשינוי התפיסה המגדרית במרחב הציבורי, ולכן הוצבו התמרורים ברחובות מרכזיים כגון דיזינגוף, שדרות נורדאו, מתחם בזל ועוד.

"בדיוק כמו בז'נבה ובמקומות נוספים בעולם, העיר תל-אביב-יפו מבינה שהחלפת תמרורים לדמויות של נשים תורמת למאבק בסטראוטיפים ולהנכחת נשים במרחב הציבורי", אומרת מיכל גרא-מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים. "זאת פעולה שדורשת עלות תקציבית מזערית, אבל בעלת ערך סימבולי חשוב. כעת צריך להמשיך קדימה כדי שלא נסתפק ברגע בזמן שיסתיים ביום האישה, אלא להוביל מהלך שהוא חלק מאסטרטגיה עירונית כוללת לקידום שוויון מגדרי".