תתרמו ותהיו מוגנים: הקורונה בשירות יום ההתרמה של רדיו קול חי

מאז שעות הבוקר מבטיח השדרן אבי מימרן כי כל מי שיתרום כסף במהלך יום השידורים של רדיו קול חי - שמו יועבר לרבנים גדולי הדור שיתפללו למענו, ובכך תחול על התורם הגנה מהקורונה • מימרן ל"גלובס": "אנחנו לא מבטיחים שום דבר"

אבי מימרן, שדרן רדיו קול חי / צילום: אריק סולטן
אבי מימרן, שדרן רדיו קול חי / צילום: אריק סולטן

ברדיו קול חי רותמים את הפחד של המאזינים ממגפת הקורונה לצורך המרצתם לתרום כסף במסגרת יום התרמה: מאז שעות הבוקר מבטיח השדרן אבי מימרן כי כל מי שיתרום כסף במהלך יום השידור - שמו יועבר לרבנים גדולי הדור שיתפללו למענו, ובכך תחול על התורם הגנה מהקורונה.

מימרן לא חוסך בהפחדות ואיומים על השלכות הקורונה בעולם, שבעטיה יש כבר אלפי מתים ואנשים בבידוד. "הערב", מבטיח מימרן, "המעמד הגדול אליו מגיעים גדולי הדור כדי לעצור את המגפה כדי להתפלל שם". הוא מגדיל לעשות ומקריא את את שמות התורמים, תוך שהוא מציין בעקבותיהם "מוגן" או "מוגנת". 

ימי התרמה הם דבר מקובל בתחנות הרדיו החרדי. על-פי ההערכות, מההכנסות נהנים ביו היתר גם התחנה וגם השדרנים.

בטוויטר כבר היה מי שתקף את מימרן על מסע ההפחדה: "לא ייאמן מה שקורה עכשיו בשידורי רדיו קול חי. מופע איימים של הפחדת המאזינים מהקורונה, בניתוח אבי מימרן, עם ההבטחה: מי שיתקשר לתרום כסף - מובטח לו להינצל. אין לאנשים בושה".

בתגובה תויג מימרן ונשאל על-ידי אחד הצייצנים אם הוא נותן אחריות, ואם הוא לא הוא סתם שרלטן שמוציא מאנשים כסף. על כך ענה מימרן שהוא נותן אחריות שזה מה שאמר רבי חיים קיינבסקי, והבהיר: "זה לא קשור אליי. אני מעביר את המסר ששמעתי". ישראל פריי לא נשאר חייב ושאל את מימרן מה הוא מרוויח מההתרמה באחוזים. על כך השיב מימרן: "זה פחות מהמחיר של הנחיית אירוע כזה או אחר. תקזז מיסים ומע"צ, וקח בחשבון שאני הראשון שתרמתי הבוקר. אז לגמרי זכות ובכיף".

אבי מימרן מסר בתגובה ל"גלובס": "אף אחד לא מפחיד. חלילה, אנחנו אומרים להישמע להוראות משרד הבריאות. לא מבטיחים שום דבר. אנחנו מדברים על ברכה של רבי חיים קנייבסקי, שאומר שמי שנותן צדקה, הרי שצדקה תציל ממוות, כמאמר חז"ל, וזה יגן עליו גם מהקורונה. אכן הרבנים יתפללו על כל מי שנותן צדקה ועל כלל ישראל שלא יאונה להם כל רע".