המפולת בשווקים לא פסחה על ביטקוין: צנח מתחת ל-8,000 דולר לשפל של חודשיים

מחיר הביטקוין, המטבע הדומיננטי בשוק המטבעות הדיגיטליים, נפל ביממה האחרונה ב-10%, בהמשך למגמה השלילית של החודש האחרון • שוק הקריפטו כולו איבד ביממה האחרונה 25 מיליארד דולר משוויו הכולל, על רקע המפולת בבורסות לניירות ערך ובמחיר הנפט

מכונות לכריית ביטקוין בווירג'יניה, ארה"ב   / צילום: Steve Helber, Associated Press
מכונות לכריית ביטקוין בווירג'יניה, ארה"ב / צילום: Steve Helber, Associated Press

המטבעות הדיגיטליים אינם חסינים בפני המפולת בשווקים הפיננסיים ביממה האחרונה. ביטקוין, המטבע הגדול בשוויו בשוק, צנח לשפל של חודשיים, כשבסביבות השעה 7:30 הבוקר (יום ב׳) ירד עד ל-7,760 דולר - מחירו הנמוך מאז 10 בינואר. שוויו של שוק מטבעות הקריפטו כולו, שהביטקוין תופס כ-64% ממנו, צנח ביממה האחרונה ב-10% לכ-226 מיליארד דולר הבוקר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

הנפילה של הביטקוין ורוב המטבעות הדיגיטליים ביממה האחרונה באה בהמשך למגמה השלילית בשווקים בחודש האחרון, הנובעת מחששות המשקיעים בעולם מפני השפעות ההתפשטות של וירוס קורונה. האפקט השלילי של קורונה ניכר היטב בשוקי המניות הבוקר, כשמדד הניקיי של בורסת טוקיו צונח בכ-5%. מחיר הנפט הגולמי נופל בכמעט 30%, על רקע מלחמת מחירי נפט בין רוסיה לערב הסעודית.

ביממה האחרונה צנח שער הביטקוין (BTC) ב-10% והשלים ירידה חודשית של כ-20%. עם זאת, מחיר הביטקוין עדיין גבוה ב-21% משהיה בתחילת שנת 2020. לפני חודש, ב-9 בפברואר, עלה מחיר הביטקוין מעל ל-10,000 דולר לראשונה מאז ספטמבר 2019 - אך מאז ירד מחירו ביותר מ-2,000 דולר.

את'ר (ETH), המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, הוא המטבע הדיגיטלי השני בשווי השוק שלו אחרי ביטקוין. ביממה האחרונה ירד מחיר האת'ר בכ-11%, והשלים נפילה של כ-25% בשבועיים האחרונים. ועדיין, שער האת'ר גבוה ב-77% משהיה בתחילת 2020.

מדד Bitwise 10 משקלל את מחיריהם של עשרת מטבעות הקריפטו הגדולים מבחינת שווי השוק שלהם, ששוויים המצרפי כיום מסתכם בכ-200 מיליארד דולר. ביממה האחרונה נפל מדד Bitwise 10 ב-10% והשלים צניחה של 16% בחודש האחרון. עם זאת, המדד עדיין גבוה ב-20% משהיה בתחילת השנה.

צניחתו של מחיר הביטקוין נרשמת, בין השאר, על רקע ציפייה בשוק לעלייה נוספת ברמת הקושי של כריית ביטקוין, הכרוכה בגידול במשאבי המיחשוב הנדרשים לצורך תפעולה ואבטחתה של רשת המטבע הדיגיטלי. על פי דיווח באתר Coindesk, העלייה האחרונה בדרגת הקושי של כריית ביטקוין נובעת מכך שיצרניות מכונות הכרייה הסיניות הגדולות חזרו רק בשבועות האחרונים לאספקה סדירה של מוצריהן ללקוחות. התפרצות וירוס קורונה בסין בסוף ינואר אילצה את החברות המקומיות להשבית את הייצור שלהן למשך כמה שבועות.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.