איטליה: סגר כללי במדינה; לא יתאפשרו נסיעות במדינה למעט במקרי חירום

הצעד חסר התקדים הוכרז אחרי יממה קשה נוספת באיטליה, בה התווספו כ-1,600 מקרים מאובחנים חדשים של המחלה, וכ-100 מקרי מוות

אוהל לטיפול בנדבקי קורונה במחוז לומברדיה באיטליה / צילום: Claudio Furlan/Lapresse via AP, AP
אוהל לטיפול בנדבקי קורונה במחוז לומברדיה באיטליה / צילום: Claudio Furlan/Lapresse via AP, AP

איטליה הכריזה על סגר כללי במדינה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, ולא תאפשר נסיעות בתוך המדינה למעט במקרים מיוחדים; כך הצהיר הערב ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה. הצעד חסר התקדים הוכרז אחרי יממה קשה נוספת באיטליה, בה התווספו כ-1,600 מקרים מאובחנים חדשים של המחלה, וכ-100 מקרי מוות. רוב המקרים מרוכזים בחבל לומברדיה, שהוא מוקד ההתפרצות באיטליה בחודש האחרון.

שר החוץ האיטלקי לואיג'י די-מאיו אמר הערב כי הבידוד מסייע להגביל את התפשטות המחלה, כפי שהוכח בפרובינציית לודי, והוסיף "אנחנו יכולים להביס את הנגיף, אבל עלינו ליישם את החוקים המחמירים בכל המדינה". איטליה הודיעה כבר בשבוע שעבר על הפסקת הלימודים בבתי הספר והאוניברסיטאות בכל המדינה, ושלשום על בידוד צפון המדינה. כעת, כאמור, התרחבו ההגבלות לכל שטח איטליה, ולמעט במקרי חירום או לצורך עבודה, הודיעו הרשויות כי תיאסר התנועה החופשית בין ערים ובין אזורים.

משרד הבריאות האיטלקי פירסם הערב את נתוני התמותה לפי גיל. כ-463 איטלקים מתו כתוצאה מ"קורונה" מאז ההתפרצות ש"עלתה על הרדאר" רק לפני כשלושה שבועות. לפי הנתונים, רק 1% מהמתים היו בגילאי 50-59, 10% בגילאי 60-69, 31% בגילאי 70-79, 44% בגילאי 80-89 ו-14% מעל גיל 90. רופא בבית חולים מברגמו אמר הבוקר ל"קוריירה דלה סרה" כי בשל העומס האדיר על חדרי הטיפול הנמרץ, הצוותים הרפואיים נאלצים להכריע ולהעניק במקרים רבים טיפול מציל חיים רק לצעירים "בעלי סיכוי להחלים".