צניחת מניית כיל לא פגעה בכיסי המנהלים: עלות שכר של 11 מיליון שקל למנכ"ל צולר ו-6 מיליון שקל ליו"ר הפורש לוקר

הדוחות הכספיים שפרסמה כיל חשפו כי צולר הוא שיאן השכר השנתי בבורסת תל אביב, נכון לעכשיו • שני מנכ"לים חדשים התווספו בימים האחרונים לרשימת שיאני השכר: אבי מוסלר, העומד בראש חברת הנדל"ן המניב אמות, וגיורא אלמוגי, מנכ"ל חברת האנרגיה או.פי.סי

רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: נטלי כהן קדוש
רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: נטלי כהן קדוש

בצל הסערה הפוקדת את שוקי ההון בעולם ובישראל, חשפו הדוחות הכספיים שפרסמה בימים האחרונים יצרנית הדשנים כיל, כי שיאן השכר בבורסת תל אביב לשנת 2019 עד כה הוא מנכ"ל החברה, רביב צולר, שעלות העסקתו הגיעה ליותר מ-11 מיליון שקל (3.2 מיליון דולר).

כיל , שהמחזיקים במניותיה איבדו כמעט 50% מתחילת 2019, שילמה אשתקד יותר מ-6 מיליון שקל (1.8 מיליון דולר) ליו"ר הקודם שלה, יוחנן לוקר, עבור חצי שנת כהונה (סיים את תפקידו בסוף יוני 2019). סכומים בטווח של 5.2-5.6 מיליון שקל (1.5-1.6 מיליון דולר) שולמו לשלושה בכירים נוספים בחברה, הנמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר.

מלבד צולר, שני מנכ"לים חדשים שהתווספו בימים האחרונים לרשימת שיאני השכר, הם אבי מוסלר, העומד בראש חברת הנדל"ן המניב אמות, שעלות העסקתו ב-2019 הסתכמה ב-4.9 מיליון שקל; וגיורא אלמוגי, מנכ"ל חברת האנרגיה או.פי.סי, הנמצאת אף היא בשליטתו של עידן עופר, עם עלות העסקה של 4.4 מיליון שקל בשנה שעברה. בשלב הנוכחי, רף הכניסה לעשרת שיאני השכר בבורסה ל-2019 עומד על קרוב ל-5 מיליון שקל - מה שמיקם את מוסלר מיד אחרי עשיריית השיאנים. 

עוד מנכ"ל שהתמקם בצמרת שיאני השכר, הוא זה של חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, רון וקסלר, שקיבל מהחברה בשנה שעברה תגמולים בעלות של 4.1 מיליון שקל, בעוד יו"ר החברה, איל דשא, הסתפק ב-2.1 מיליון שקל. בנק אגוד צירף נציגות נשית לרשימת שיאני השכר - המנכ"לית שבי שמר, שעלות העסקתה הגיעה ל-3.1 מיליון שקל. יו"ר בנק אגוד, זאב אבלס, קיבל בשנה שעברה שכר בעלות של 2.7 מיליון שקל.

עוד בין הנשים שיאניות השכר, חברת הביומד קופיוגן שילמה ב-2019 שכר בעלות של 3.2 מיליון שקל (940 אלף דולר) למנכ"לית ענת כהן דייג - שכר שממקם אותה בשלב הנוכחי כשלישית מבין שיאניות השכר, אחרי ליאורה עופר ורקפת רוסק עמינח, שקיבלו ממליסרון ומבנק לאומי, בהתאמה, 3.4-3.3 מיליון שקל כל אחת. 

ישראכרט צירפה לרשימת השיאנים שתי נשים - מאורה שלגי, לשעבר סמנכ"לית הכספים, ודלית גפן, הממונה על אשראי מסחרי - עם עלויות שכר שנתיות בטווח של 2-2.2 מיליון שקל כל אחת. תגמולים בהיקף דומה (2.2 מיליון שקל) קיבלה סמנכ"לית הכספים של חברת אמות, יהודית זינגר.

עוד כמה שמות בולטים בין שיאני השכר האחרונים: חיים גייר, בעל השליטה בחברת איי.אי.אס, קיבל מהחברה ב-2019 תגמולים בהיקף של 3.7 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר החברה - עיקרם דמי ניהול ומענק. אלקטרה נדל"ן שילמה למנכ"ל שלה, גיל רושינק, שכר שנתי בעלות של 3.4 מיליון שקל. חברת אפולו פאוור שילמה בשנה שעברה שכר בעלות של 205 אלף שקל ליו"ר, האלוף במילואים יום טוב סמיה, בהיקף משרה של 25%. 

שיאני השכר בבורסה 2019
 שיאני השכר בבורסה 2019