הפרקליטות תיקנה את כתב האישום נגד נתניהו בעקבות הפרסום ב"גלובס"

התיקון נוגע לשיחה בין יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, לבין ניר חפץ • אי ההתאמה בין הנטען בכתב האישום המקורי לבין תמליל השיחה של נתניהו וחפץ נחשפה ב"גלובס" לפני כחודשיים

יאיר נתניהו וניר חפץ / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו וניר חפץ / צילום: שלומי יוסף

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים על תיקון כתב האישום בפרשות 1000, 2000 ו-4000.

כתב האישום מתקן את נספח ג' לכתב האישום הנוגע לתיק 4,000. התיקון נוגע לשיחה בין יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, לבין ניר חפץ, אז יועץ התקשורת של משפחת נתניהו וכיום עד מדינה בתיקי נתניהו. לפי הגרסה המקורית של כתב האישום, נתניהו-הבן דרש מחפץ לפנות לאתרים "וואלה" ו"דה מרקר" כדי שיסירו פרסום הנוגע לחייו האישיים. מתוך כתב האישום המקורי ניתן להבין כי ראשי "וואלה" הסכימו להסיר את הפרסום, ואילו ראשי "דה מרקר" סירבו.

אולם מתמליל השיחה עולה כי נתניהו-הבן לא דרש שאתר "וואלה" יסיר פרסום קיים, אלא דרש לפרסם כתבות הבהרה בעניין. כמו כן, בפועל - בניגוד למשתמע מכתב האישום - "דה מרקר" הסכימו להסיר את הפרסום שפורסם אז באתר הבלוגים של דה מרקר, "וואלה" פרסמו כתבות הבהרה, וחפץ אמר ליאיר נתניהו בהקשר זה כי אין טעם לדרוש מ"דה מרקר" לפרסם כתבה מבהירה, כיוון שהם - בניגוד לבעל השליטה דאז ב"וואלה" שאול אלוביץ' - לא מפחדים ממנו. כתב האישום צפוי להיות מתוקן בהתאם לכך.

אי ההתאמה בין הנטען בכתב האישום המקורי לבין תמליל השיחה של נתניהו וחפץ נחשפה ב"גלובס" לפני כחודשיים, וכעת החליטה הפרקליטות להודיע על תיקון כתב האישום.

מלבד זאת, הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי היא מוסיפה לרשימת העדים עוד 2 חוקרים וכן מומחה לאיכונים. כך שמספר עדי התביעה הכולל יעמוד על 335 עדים.

משפטו של נתניהו צפוי להיפתח ב17 למרץ, בשבוע הבא.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.