חולה קורונה בממשלת ברזיל: נפגש עם טראמפ ואובחן יומיים אחרי

פאביו ויינגרטן, המזכיר לענייני תקשורת של נשיא ברזיל, נפגש באופן אישי וגם לחץ ידיים עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, במאר-א-לאגו • אלא שהמזכיר של ז'איר בולסנרו גילה כיומיים לאחר מכן שגם הוא חולה בקורונה

פאביו ויינגרטן, המזכיר לענייני תקשורת של נשיא ברזיל / צילום: Adriano Machado, רויטרס
פאביו ויינגרטן, המזכיר לענייני תקשורת של נשיא ברזיל / צילום: Adriano Machado, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש באופן אישי, וייתכן שגם לחץ ידיים בסוף השבוע האחרון, עם אחד מעוזריו של נשיא ברזיל שאובחן ביממה האחרונה כחולה בקורונה; כך דיווחו היום (ה') כלי התקשורת בארה"ב ובברזיל, תוך כדי שהם מעלים את האפשרות שטראמפ יצטרך להיבדק לנוכחות הנגיף בהקדם.

כלי התקשורת דיווחו כי מדובר בפאביו ויינגרטן, המזכיר לענייני תקשורת של נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו, שהשתתף באופן אישי ופעיל בפגישת שני המנהיגים שהתקיימה בסוף השבוע במאר-א-לאגו, המועדון בבעלות טראמפ בפלורידה. בפגישה השתתף גם סגן הנשיא האמריקאי מייק פנס, נשיא ברזיל ובכירים בממשלתו. ויינגרטן שיתף תמונות שלו עומד לצד טראמפ ופנס ביום שבת האחרון, וקטע וידיאו מהפגישה מציג אותו עומד שורה מאחורי הנשיאים.

ככל הנראה, תסמיני המחלה החלו להופיע רק לאחר שובו לברזיל. הוא נבדק לנוכחות הנגיף ולשכת נשיא ברזיל אישרה הערב בהודעה לעיתונות כי נמצא חיובי לקורונה, וכי "שירותי הבריאות של הנשיא נוקטים בכל הצעדים המניעתיים כדי לוודא שהנשיא נשאר בקו הבריאות". בולסונרו ביטל את פגישותיו היום ויישאר בארמון הנשיא. הרשויות בברזיל מסרו כי הודיעו על המחלה ללשכת נשיא ארה"ב "כדי שיוכלו לנקוט צעדים מתאימים".

גם בקנדה נבדק החשד שראש הממשלה ג'סטין טרודו ורעייתו נדבקו בנגיף. השניים חזרו מנסיעת עבודה לבריטניה, וביממה האחרונה החלה אשתו של טרודו להפגין תסמינים המזוהים עם המחלה. טרודו הודיע לפיכך כי יבודד עצמו באופן וולנטרי עד לבירור העניין, והודיע כי יקיים את הפגישות שתוכננו לו באמצעות המחשב מלשכת ראש הממשלה.

ברחבי אירופה, פוליטיקאים רבים נדבקו או חוששים כי נדבקו בנגיף. נשיא פורטוגל הציב את עצמו בבידוד מרצון אחרי שכיתת בית ספר שבה אובחנו מקרי קורונה ביקרה בארמון הנשיאות ופגשה אותו אישית. בספרד הסמוכה, הפרלמנט נסגר לשבוע וכל חבריו ייבדקו לנוכחות הנגיף, לאחר ששרה ספרדית אובחנה כחולה במחלה. גם בבריטניה מקרה דומה מוביל את חברי הפרלמנט לבצע בדיקות לנוכחות הנגיף. באיטליה, כמה מושלי מחוזות שבהם התפרצה המחלה נמצאים בבידוד כבר ימים ארוכים.