אחרי זינוק ענק במספר הנדבקים ביממה: העיר ניו יורק הכריזה על מצב חירום

בשל התפשטות מגפת הקורונה, אולמות גדולים כמו מרכז ברקליס ומדיסון סקוור גארדן ייסגרו למספר חודשים • ראש העיר: "אמש היה נדמה שהעולם כולו התהפך על פיו בתוך מספר שעות" • עד כה 95 אנשים נדבקו בנגיף, 42 מהם במהלך 24 השעות האחרונות

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו / צילום: AP
ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו / צילום: AP

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הכריז על מצב חירום בעיר, לפיו אולמות גדולים כמו מרכז ברקליס ומדיסון סקוור גארדן ייסגרו למספר חודשים על מנת לנסות להשתלט על התפרצות מגיפת הקורונה.

"24 השעות האחרונות היו מאוד מפכחות", אמר בלאזיו במסיבת עיתונאים. "זה מרגיש כאילו אתמול בבוקר התרחש לפני זמן רב. קיבלנו המון מידע במהלך היום והרבה דברים השתנו, ואמש היה נדמה שהעולם כולו התהפך על פיו בתוך מספר שעות".

בעיר ניו יורק זוהו עד כה 95 אנשים שנדבקו בנגיף הקורונה, 42 מהם במהלך 24 השעות האחרונות, לדבריו. כ-1,800 אנשים בעיר נמצאים בבידוד.

"אני לא חושב שאפילו אלה מאיתנו שנמצאים בחיים הציבוריים זמן רב היו אי פעם במצב כזה, שבו אנחנו מקבלים מידע חדש בלתי שגרתי כמעט מדי שעה, ואנחנו נאלצים להתאים את עצמנו לכך", אמר דה בלזיו.

ההודעה של דה בלזיו מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום הוחלט על איסור התקהלות של יותר מ-500 אנשים בעיר, לפרק זמן בלתי מוגבל. ראש העיר פנה לבקשת עזרה מהממשל הפדרלי, ואמר שהוא מודאג מאי יכולת לעזור לאנשים לשמור על מקום עבודתם. "בתי עסק יצמצמו או ייסגרו", אמר, והפציר בממשל לאשר בדיקות קורונה אוטומטיות, שיאפשרו למעבדות לבחון אלפי בדיקות ביום במקום מאות ספורות.

"אני חושב שזו ההזדמנות האחרונה. אם נשיא ארה"ב ורשות התרופות לא ייתנו לכך אישור, אני לא מאשים אף עירייה שתחליט לקחת את העניינים לידיה", אמר.