כחול לבן מבקשים: החלפת יו"ר הכנסת ביום השבעת הכנסת

על מנת לקיים הצבעה במליאה על זהות יו"ר הכנסת יהיה צורך לכנס את המליאה, כאשר מספר חברי הכנסת הוא 120, וזאת למרות החלטת משרד הבריאות שלא לאפשר כינוסים של מעל ל-100 איש • יו"ר הכנסת המיועד הוא ח"כ מאיר כהן, לשעבר שר הרווחה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת

סיעת כחול לבן הגישה היום בקשה ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין לכלול על סדר היום של הכנסת ביום שני הקרוב הצבעה למינוי יו"ר כנסת חדש. יו"ר הכנסת המיועד הוא ח"כ מאיר כהן, לשעבר שר הרווחה.

השבעת הכנסת ביום שני הקרוב תהיה אירוע חריג לאור התפשטות מחלת הקורונה. חברי הכנסת יושבעו בקבוצות של 40, כאשר בני משפחותיהם ועוזרים פרלמנטריים יתבקשו שלא להיכנס למליאה ולהמעיט הגעה לבניין הכנסת כלל.

על מנת לקיים הצבעה במליאה על זהות יו"ר הכנסת יהיה צורך לכנס את המליאה, כאשר מספר חברי הכנסת הוא 120, וזאת למרות החלטת משרד הבריאות שלא לאפשר כינוסים של מעל ל-100 איש.

מהליכוד נמסר בתגובה כי הצעת כחול לבן הנה חרפה ומתפרסמת בעיצומו של דיון חירום שמנהל ראש הממשלה נתניהו בנושא הקורונה בהשתתפות ראשי משרדי הממשלה: "מדינת ישראל נמצאת במצב חירום לאומי, הגדול ביותר מאז הקמתה. פחות מ 24 שעות מאז שראש הממשלה נתניהו קרא להקים ממשלת חירום לאומית להתמודד עם משבר הקורונה ובכחול לבן עדיין לא מבינים את המשמעות של המשבר, וממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה" נמסר מן הליכוד.

ברקע עומדים המגעים להרכבת ממשלת חירום לאומית, כאשר אתמול בלילה שוחחו גנץ ונתניהו לראשונה בנושא, אך הפערים בין הצדדים גדולים ולא ברור אם נתניהו מוכן לגשת למו"מ פוליטי ללא כל המפלגות השותפות הטבעיות.