מייסד עליבאבא ג'ק מא יתרום חצי מיליון ערכות לבדיקת קורונה ומיליון מסכות כסיוע לארה"ב

לדברי המיליארדר הסיני, שהונו נאמד ב-45 מיליארד דולר, "באמצעות בדיקות מרובות ניתן להבין ולטפל בבעיה באופן האפקטיבי ביותר"

ג'ק מא, יו"ר עליבאבא הסינית, ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ /  צילום: רויטרס צילום: Mike Segar
ג'ק מא, יו"ר עליבאבא הסינית, ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ / צילום: רויטרס צילום: Mike Segar

ג'ק מא, האיש שהקים את חברת הקמעונות המקוונת עליבאבא והמיליארדר העשיר בסין, אשר הונו נאמד ב-45 מיליארד דולר, הודיע היום כי יתרום חצי מיליון ערכות לבדיקת קורונה ומיליון מסכות, כדי לסייע לארה"ב להיאבק במגיפה המתפשטת.

לאורך השבועות האחרונים, מא הגיש לדבריו סיוע לאזורים הנאבקים באופן האינטנסיבי ביותר במגפה, ביפן, בקוריאה, באיטליה, באיראן ובספרד. "מהניסיון של המדינה שלי, באמצעות בדיקות מרובות ניתן להבין ולטפל בבעיה באופן האפקטיבי ביותר. אנחנו מקווים שהתרומה שלנו תעזור לאמריקאים להיאבק במגפה באופן הטוב ביותר", כתב מא במכתב שבו הוא מצהיר על תרומתו.

"המשבר מציב אתגר בפני האנושות בכללותה. המגפה שאנחנו ניצבים בפניה היא לא משהו שכל מדינה יכולה לפתור בכוחות עצמה, אנחנו צריכים לנצח אותה כשאנחנו הולכים יד ביד. לא ננצח את הווירוס אם לא נסיר את הגבולות בינינו, ונפעל בשיתוף משאבים וידע".

כיום יש 1,832 מקרים מאומתים של חולי קורונה בארה"ב, אך ייתכן כי המספרים גבוהים הרבה יותר, כאשר המדינה מבצעת מספר בדיקות מועט. מגזין "האטלנטיק", שמנהל פרויקט מעקב אחר מספר הבדיקות הנערכות, מעריך כי כ-8,000 איש נבדקו.

בתוך כך, מחוקקים שהגיעו לתדרוך עם גורמי הבריאות אמרו ל"פוליטיקו" כי נבדקו פחות מ-10,000 אמריקאים. לשם השוואה, דרום קוריאה בדקה יותר מ-210,000 איש ובודקת כמעט 20,000 איש מדי יום, בבריטניה נבדקו יותר מ-29,700 איש עד כה ויותר מ-1,000 בדיקות מבוצעות ביום, ובאונטריו שבקנדה בלבד, בוצעו יותר מ-4,185 בדיקות. ביחס לגודל האוכלוסייה שלה, ארה"ב היא מהמדינות המבצעות כעת את מספר הבדיקות הנמוך ביותר בעולם.