מייסד מיקרוסופט ביל גייטס עוזב את דירקטוריון החברה

גייטס מחזיק ב-1.4% ממניות החברה, ששווה 1.2 טריליון דולר • הוא הקים את החברה ב-1975, היה מנכ"ל עד שנת 2000 ויו"ר הדירקטוריון עד 2008 • עוזב גם את דירקטוריון ברקשייר הת'אוויי של וורן באפט

ביל גייטס / צילום: שאטרסטוק
ביל גייטס / צילום: שאטרסטוק

ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט ומי שהיה במשך שנים מנכ"ל החברה, עוזב את דירקטוריון החברה - כך הודיעה מיקרוסופט. גייטס הוא האדם השני הכי עשיר בעולם עם הון מוערך של מעל 100 מיליארד דולר, כך לפי "פורבס". גייטס מחזיק ב-1.36% ממניות החברה, שהיום היא השנייה בגודלה בעולם עם שווי שוק של 1.2 טריליון דולר (מעט מתחת לאפל).

בהודעת מיקרוסופט נכתב כי גייטס עוזב את הדירקטוריון כדי להקדיש יותר זמן לפעילות פילנטרופית, כולל הבריאות העולמית, פיתוח, חינוך ושינויי אקלים. לפי ההודעה, הוא ימשיך לשמש כיועץ טכנולוגי למנכ"ל החברה סאטיה נאדלה ובכירים אחרים.

עוד נמסר, כי גייטס עוזב גם את דירקטוריון חברת ברקשייר הת'אוויי של וורן באפט.

גייטס הקים את מיקרוסופט ב-1975, ביחד עם פול אלן שמת ב-2018. הוא שימש כמנכ"ל עד שנת 2000, אז הוחלף על ידי סטיב באלמר. עד 2008 הוא המשיך לשמש בתפקידים פעילים בחברה, ועד 2014 שימש כיו"ר הדירקטוריון. מאז כיהן כדירקטור בלבד.

במשך הרבה שנים גייטס ומיקרוסופט נחשבו לכוחניים ודורסניים, והם ניצלו את כוחה של החברה כדי לדרוס מתחרים, למשל באמצעות התקנת דפדפן האקספלורר כברירת מחדל. עם זאת, בשנים האחרונות מיקרוסופט דווקא נחשבת לענקית טכנולוגיה ידידותית יחסית, בהשוואה לענקיות האחרות, אפל, גוגל, פייסבוק ואמזון.