בלה צ'או: האיטלקים מצאו דרך יצירתית ומרגשת להתמודד עם שבועות של הסגר

תופעה חדשה מציפה את איטליה, והפעם זו לא מחלה ויראלית אלא יוזמה אזרחית אופטימיות במיוחד במוקד התפרצות הנגיף השני החמור בעולם אחרי סין • לא נפסיק לשיר, נוסח איטליה

תושבי מילאנו שרים במרפסת בזמן הסגר הקורונה / צילום: Luca Bruno, Associated Press
תושבי מילאנו שרים במרפסת בזמן הסגר הקורונה / צילום: Luca Bruno, Associated Press

בימים האחרונים החלו להציף את הרשת סרטונים מרחבי איטליה, בהם שרים האיטלקים הנצורים ביחד ממרפסות וחלונות בתיהם. איטליה היא מוקד ההתפרצות השני החמור ביותר אחרי סין, כאשר עד עכשיו נדבקו במגפת הקורונה 17,6600 אלף בני אדם ונפטרו 1266.

באחד הסרטונים שרים האיטלקים ביחד את השיר "בלה צ'או", שיר עם איטלקי המזוהה עם ההתנגדות לפשיזם והכמיהה לחופש. השיר היה פופולרי בקרב הפרטיזנים במאבקם נגד הרפובליקה הפשיסטית וגרמניה הנאצית לקראת סוף מלחמת העולם השנייה, ומוכר אולי כעת לציבור הרחב בזכות הסדרה הפופולרית "בית הנייר". במרבית הסרטונים שרים האיטלקים שירי עם המוכרים גם למבוגרים וגם לצעירים, בכדי לאפשר לכולם לקחת חלק. במקרים רבים, הם פשוט שרים את ההמנון הלאומי.

‎השירה המשותפת מאפשרת לציבור שלא יכול לעזוב כעת את ביתו להפיג מעט את הבדידות ולחזק את תחושת הלכידות החברתית, כשהיא אולי אחת הצורות הקדומות ביותר לחיבור בין בני אדם. בחלק מהסרטונים יוצאים האיטלקים למרפסות ומנגנים ביחד על כלי נגינה, כל אחד ממרפסת ביתו, כשהם מנסים לעודד את שכניהם ואת בני ביתם.