למרות הסגר, זינוק במספר הנדבקים באיטליה: 3,500 חולי קורונה ביממה

מספר הקורבנות ירד לעומת הנתון המקביל אתמול (250 מתים), אולם מספר הנדבקים זינק בחדות (אתמול: 2,500), מה שמעלה את החשש שהמדינה רחוקה מלהשתלט על הנגיף, שמדביק יותר ויותר בני אדם למרות מאמצים חסרי תקדים לבלום אותו

הרשויות באיטליה אוכפות את העוצר / צילום: Claudio Furlan, Associated Press
הרשויות באיטליה אוכפות את העוצר / צילום: Claudio Furlan, Associated Press

התפשטות משמעותית באיטליה: 3,497 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו ביממה האחרונה במדינה האירופית, ו-175 בני אדם מתו כתוצאה מהמחלה; כך עולה מהנתונים שפירסמו הערב (ש') הרשויות האיטלקיות. מספר הקורבנות ירד לעומת הנתון המקביל אתמול (250 מתים), אולם מספר הנדבקים זינק בחדות (אתמול: 2,500), מה שמעלה את החשש שהמדינה רחוקה מלהשתלט על הנגיף, שמדביק יותר ויותר בני אדם למרות מאמצים חסרי תקדים לבלום אותו. כ-1,600 בני אדם מאושפזים נכון להיום באיטליה בטיפול נמרץ - 190 יותר מאשר אתמול.

הנתונים העגומים מתפרסמים למרות שכל איטליה נמצאת בסגר חלקי. כל החנויות מלבד אלה ההכרחיות (מזון, עיתונים ובתי מרקחת) סגורות לציבור. המשטרה מונעת מתושבים לצאת מהערים והממשלה קראה לתושבים להישאר בבתים. למרות זאת, הסגר האיטלקי, בניגוד לסגר שהוכיח את עצמו בווהאן שבסין, למשל, מאפשר לתושבים לשהות במרחב הציבורי, לאנשים לנסוע לעבודה ולהסתובב, ואינו כרוך בסגר חובה בדירות. בנוסף, אלפי תושבים איטלקים מצפון המדינה ביקשו וקיבלו אישורים חריגים לנסיעה מחוץ למחוז שלהם, לפי נתוני התקשורת האיטלקית.

אחת החדשות המעודדות היחידות מאיטליה יוצאת מהעיירה פו (Vo) שליד ונציה. העיירה היתה אחד ממקרי ההתפרצות הראשונים במדינה וב-24 בפברואר הושמה, ביחד עם עוד 10 עיירות וכ-50 אלף בני אדם בבידוד הדומה לזה שמיושם כעת בכל המדינה. היום, 20 יום לאחר החלת בידוד זה, דיווחו הרשויות כי לא נרשמו מקרים חדשים בעיירה הקטנה, שבה חיים כ-3,300 בני אדם. עם זאת, ייתכן שהעיירה אינה משקפת את המצב בכל איטליה, משום שבניגוד למקומות אחרים, הרשויות בדקו בה את רוב האוכלוסייה לקורונה, ובודדו את מי שנמצא חיובי, בשיטה הדומה לזו שיושמה ברמה הארצית בדרום-קוריאה.

בריטניה ממשיכה להיות חריגה אירופית באופן ההתמודדות עם הקורונה, למרות שהרשויות חזרו בהן ביממה האחרונה והכריעו כן להטיל הגבלה על התקהלויות. הן יעשו זאת בעזרת חוק מיוחד שיחוקק בימים הקרובים. במדינה נרשמו עד כה 1,140 מקרי מחלה ו-21 מקרי מוות. לפי שעה, הלימודים באוניברסיטאות ובבתי הספר נמשכים כרגיל בממלכה המאוחדת. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הרחיב היום את איסור הכניסה לאירופאים לארה"ב גם לבריטניה ולאירלנד, שהוחרגו ממנו. האיסור לגבי אירופה נכנס לתוקף היום, והאיסור לגבי בריטניה ואירלנד אמור להיכנס לתוקף ביום שני.

בספרד נמשכת מגמת העלייה, ו-791 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה כחולים, בנוסף ל-58 בני אדם שמתו מהמחלה. מספר הנדבקים הכולל עומד על 6,023, ומספר הקורבנות על 191. גם ספרד מתכוונת, לפי כל ההערכות, להורות על סגירת החנויות הלא-חיוניות ולהטיל החל ממחר מעין "סגר" על המרחב הציבורי הכולל איסורי תנועה במדינה וקריאה לתושבים להישאר בבתיהם. 60 אלף בני אדם נמצאים כרגע בבידוד במדינה בשני מוקדי התפרצות.

מדינות אחרות באירופה, כמו פולין, דנמרק ונורבגיה סגרו לחלוטין את הגבולות שלהן. חברת התעופה הפולנית "לוט" הודיעה לפיכך כי היא משעה את כל טיסותיה.