דלק מצטיידת במזומנים: הקדימה מכירת 20% מ-IDE תמורת 170 מיליון שקל

המחיר משקף הנחה כ-20% על מניות חברת הנדסת ההתפלה, ביחס למחיר של כ-220 מיליון שקל שאותו העריכה קבוצת דלק כי תקבל במהלך 2021

יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי
יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי

קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, מקדימה את מימושו של אחד מנכסיה, במטרה לחזק את גמישותה בתקופה הקשה של המשבר בשווקים והצניחה במחירי ניירות הערך שלה. היום דווח כי קבוצת דלק תמכור את יתרת החזקותיה (20%) בחברת הנדסת ההתפלה (IDE) תמורת 170 מיליון שקל.

המחיר המדובר משקף הנחה כ-20% ביחס למחיר של 60 מיליון דולר (כ-220 מיליון שקל) שאותו העריכה קבוצת דלק כי תקבל במהלך 2021, בעת מכירת המניות. הרוכשת בעסקה היא השותפות אלפא מים, בראשות יו"ר IDE אבשלום פלבר ועמית לנג, שרכשה אשתקד מידי דלק את עיקר החזקותיה (30%) ב-IDE. עוד קודם לכן, בשלהי 2017 רכשה אלפא מים 50% ממניות IDE מידי כיל.  

בתזרים המזומנים החזוי אותו פרסמה קבוצת דלק בשבוע שעבר, פורסם כי מימוש ההחזקות אמור להתבצע עד סוף 2021 (כלומר בעוד קרוב לשנתיים) בתמורה לסכום של 207 מיליון שקל, המשקף מחיר של 60 מיליון דולר לפי שער חליפין של 3.45 שקל לדולר, שעלה מאז בהשפעת המשבר בשווקים. כך, שהיוון הסכום העתידי לעת הנוכחית משקף סכום דומה לזה שקיבלה כעת קבוצת דלק.

חברת IDE עוסקת בתכנון והקמה את מתקני התפלת מים ברחבי העולם. בעבר הוחזקה IDE בחלקים שווים בידי כי"ל וקבוצת דלק, עד שנמכרה לידי קבוצת המשקיעים שהקימו פלבר ולנג. לדברי קבוצת דלק, הפעולה הנוכחית היא דוגמה נוספת לגמישות הפיננסית שלה ומהווה חלק נוסף במגוון פעולות שהיא נוקטת ושעומדות לרשותה, וזאת כחלק מהאסטרטגיה שלה.