ישראכרט מתריעה על השלכות הקורונה: "עשויה להשפיע מהותית לרעה על ההכנסות והרווחיות ב-2020"

חברת כרטיסי האשראי דיווחה היום כי נוכח התמשכות התפשטותו של הווירוס, "החברה חווה קיטון בפעילות לעומת התקופות המקבילות בשנים קודמות, בעיקר בתחומים מסוימים כגון תיירות ותעופה"

רון וקסלר / צילום: איל יצהר
רון וקסלר / צילום: איל יצהר

התפרצות הקורונה כבר מכבידה משמעותית על תוצאות של חברות הפועלות בסקטורים רבים, בהם התיירות, התעופה, ההסעדה והאופנה, אך היא עדיין רק בגדר איום על שלל ענפי פעילות במשק. עם זאת, האיום הולך והופך מסוגיה של היערכות לסוגיה בעלת משמעות ממשית בתוצאות, כפי שעולה מהודעה שפרסמה היום חברת כרטיסי האשראי ישראכרט , שנפרדה סופית מבנק הפועלים מוקדם יותר החודש.

במידה רבה הדוחות לשנת 2019 אינם רלוונטיים במלואם בימים אלה, מאחר שהם לא משקפים את ההרעה שחלה בשלל ענפים במשק בשל השלכות התפרצות וירוס הקורונה ומאמצי התגוננות מפניה בישראל, ומשום הירידות החדות שחלו בשוקי ההון במהלך הרבעון הראשון של 2020.

דוגמה טובה לכך ניתן לראות בהודעה של חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, שכבר פרסמה את דוחותיה הכספיים לשנת 2019, עם רווחים נאים וגידולים במספר כרטיסי האשראי שלה ובמחזורי העסקאות שנעשו באמצעות כרטיסים שהנפיקה. היום דיווחה ישראכרט כי "נוכח התמשכות התפשטותו של וירוס הקורונה, החברה חווה קיטון בפעילות לעומת התקופות המקבילות בשנים קודמות, בעיקר בתחומים מסוימים כגון תיירות ותעופה, וצופה כי לתוצאות הנחיות הממשלה והגורמים המוסמכים בקשר לכך, ובכללן בדבר סגירת מקומות תרבות ופנאי, עשויה להיות השפעה מהותית לרעה על הכנסות הקבוצה ורווחיותה בשנת 2020".

אך לא רק זאת, ישראכרט, שבניהול ד"ר רון וקסלר, דיווחה לבורסה כי "כתלות, בין היתר, בהנחיות שיינתנו בהמשך, בצעדים שיינקטו ובהמשכה של מגפת הקורונה, תיתכן השפעה לרעה על תוצאות הקבוצה ועל תוכניות הצמיחה שלה בהמשך. נכון למועד זה, אין ביכולתה של החברה להעריך באופן ודאי את השפעת המגפה על תוצאות הקבוצה", צוין בהודעתה.