מינוי מפתיע: דורון כהן יחליף את ערן סער בתפקיד מנכ"ל דסק"ש

מדובר בהחלטה מפתיעה, לאור העובדה כי סער מונה רק לפני כחצי שנה לכהן בתפקידי המנכ"ל של אי.די.בי ושל דסק"ש, ונכנס באופן רשמי לתפקידו לפני כארבעה חודשים בלבד • ערן סער ימשיך לכהן כמנכ"ל אי.די.בי

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

שינוי פרסונלי נוסף בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש שבשליטת אדוארדו אלשטיין. ל"גלובס" נודע כי דירקטוריון דסק"ש החליט היום למנות את דורון כהן לתפקיד המנכ"ל במקומו של ערן סער. ערן סער ימשיך לכהן כמנכ"ל אי.די.בי.

מדובר בהחלטה מפתיעה, לאור העובדה כי סער מונה רק לפני כחצי שנה לכהן בתפקידי המנכ"ל של אי.די.בי ושל דסק"ש, ונכנס באופן רשמי לתפקידו לפני כארבעה חודשים בלבד.

בחודשים האחרונים ניסה סער להוביל מהלכים למימוש נכסים באי.די.בי, ובראשם מכירת ישראייר למניות המיעוט בחברת הנדל"ן IDBG, אולם מהלכים אלו טרם צלחו.

דורון כהן כיהן בעבר בתפקיד מנכ"ל משרד האוצר.

מוקדם יותר היום פורסם כי אי.די.בי פתוח מתקדמת לקראת הסדר חוב נוסף: הידרדרות מצב השווקים בעקבות בהלת הקורונה מובילה את הקבוצה שבשליטת אדוארדו אלשטיין לעדכן על "חשש ממשי כי לחברה לא יהיו די מקורות לפרוע את חובותיה".

בשל כך, ועדת הביקורת של החברה הודיעה לאלשטיין על החלטה להפעיל זכות לקבלת תשלום ממנו, בהתאם לתנאי אג"ח שהנפיק לאי.די.בי, באמצעות חברת דולפין הפרטית שלו במועד רכישת החברה הבת דסק"ש בידי דולפין.

מדובר, לפי העדכון, ב"מימוש הזכות לאקסלרציה" וב"קריאה לכסף של 40 מיליון שקל מתוך החוב הנוכחי המתואם". זאת, כך מוסבר בדיווח, "כדי שיהיו בחברה די אמצעים נזילים זמינים על מנת לפרוע את תשלומי החוב הקרובים לנושים המובטחים, כאשר צורכי הנזילות המיידיים של החברה עומדים על כ-40 מיליון שקל".

אלה כוללים, לפי העדכון, החזר הלוואה של כ-18 מיליון שקל שמועד פירעונה בימים הקרובים, תשלום של כ-11 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בסוף חודש מרץ וכריית מזומנים של לפחות 10 מיליון שקל בקופת החברה, כמתחייב ממצבה. לאי.די.בי שלוש סדרות אג"ח בהיקף מצרפי המתקרב לכ-2 מיליארד שקל, הנסחרות בטווח תשואות של כ-135%-55%.

אי.די.בי פתוח מתמודדת עם מצב פיננסי מאתגר כבר תקופה ארוכה, ועומדת בפני סיכון להצמדת הערת "עסק חי" לדוחותיה הכספיים לסיכום שנת 2019, הצפויים להתפרסם עד סוף החודש.

בדוחותיה הכספיים האחרונים שפורסמו בסוף חודש נובמבר, לרבעון השלישי של 2019, רואי החשבון שלה הפנו את תשומת לב המשקיעים למצבה הכספי, לתחזיות ותוכניות החברה, וליכולת פירעון יתרת חובותיה החל משנת 2022, התלויה בין היתר "בגורמים אשר אינם בשליטתה, ובעיקר בשוויה הכלכלי של האג"ח מדולפין ומתזרימי המזומנים שינבעו ממנה".