תשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות של מעסיקים ועצמאים יידחו, פעולות האכיפה של המוסד יוקפאו לחלוטין

מהביטוח הלאומי נמסר כי סיכום זה הגיע מתוך הבנה כי דחיית תשלומים למעסיקים בשבועיים לא יועיל להם אלא רק ידחה את התשלום מיד לאחר חג הפסח שכרוך בהוצאות משמעותיות ביחס לימים כתיקונם

אופיר אקוניס/ לשכת שר המדע
אופיר אקוניס/ לשכת שר המדע

תשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות של מעסיקים ועצמאים יידחו ופעולות האכיפה של המוסד יוקפאו לחלוטין, כך עולה מהטבות שסיכמו שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס ומנכ"ל המוסד לביטוח לאומי מאיר שפיגלר.

אקוניס קיים היום דיון חירום עם צמרת משרדו, מנכ"ל הביטוח הלאומי ומנכ"ל שירות התעסוקה במטרה לקדם הקלות לעצמאים ומעסיקים על-רקע משבר הקורונה. ההקלות מצטרפות להקלות שניתנו לשכירים שפוטרו או שיצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת). בין היתר סיכמו שפיגלר ואקוניס על פריסת התשלום הדחוי של חודש אפריל ועל הקפאה מוחלטת של פעולות האכיפה כולל אי הטלת עיקולים חדשים ודחיית הטיפול בעיקולים קיימים.

מהביטוח הלאומי נמסר כי סיכום זה הגיע מתוך הבנה כי דחיית תשלומים למעסיקים בשבועיים לא יועיל להם אלא רק ידחה את התשלום מיד לאחר חג הפסח שכרוך בהוצאות משמעותיות ביחס לימים כתיקונם.

שפיגלר אמר כי "הביטוח הלאומי קשוב לקשיים ומזדהה עם המצוקות איתם מתמודדים בימים אלה המעסיקים והעצמאים ובכוונתי לבחון כל דרך לסייע ולהקל עליהם בתקופה זו. הביטוח הלאומי ימשיך להיות עם ׳יד על הדופק׳ כדי לנסות ולתת לעצמאים זכויות נוספות מעבר לאלה הקיימות כיום".