טבע וסלטריון משיקות בארה"ב גרסת ביוסימילר לתרופה האונקולוגית Herceptin

Herzuma, הגרסה של השתיים ל-Herceptin רבת-המכר, תימכר במחיר סיטונאי של כ-1,400 דולר עבור מינון של 150 מ"ג או 3,927 דולר עבור מינון של 420 מ"ג, ובטבע מציינים כי מדובר בהנחה של 10% על המחיר הסיטונאי של התרופה המקורית

מנכ"ל טבע, קאר שולץ / צילום: כדיה לוי
מנכ"ל טבע, קאר שולץ / צילום: כדיה לוי

חברת התרופות טבע   והשותפה הקוריאנית שלה, סלטריון, הודיעו היום על כך שהתרופה שלהן - Herzuma, גרסת הביוסימילר (גנריקה לתרופה ביולוגית) לתרופה האונקולוגית רבת המכר Herceptin, זמינה כעת לשוק בארה"ב. התרופה מיועדת לטיפול במספר התוויות ספציפיות שקשורות לסרטן שד וסרטן קיבה. התרופה תימכר במחיר סיטונאי של כ-1,400 דולר עבור מינון של 150 מ"ג או 3,927 דולר עבור מינון של 420 מ"ג, ובטבע מציינים שמדובר בהנחה של 10% על המחיר הסיטונאי של התרופה המקורית.

"אנו גאים בכך ש-Herzuma זמינה למטופלים בארה"ב", מסר ברנדן או'גריידי, סמנכ"ל בכיר, מנהל החטיבה המסחרית בצפון אמריקה. "השקת Herzuma ממשיכה את המחויבות שלנו לסייע בהפחתת עלויות הבריאות והגדלת התחרות על המחיר באמצעות הזמינות של תרופות ביוסימילר. טבע ממשיכה להשקיע בתחום הביופרמצבטיקה כחלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו לעתיד, ובמטרה לסייע למטופלים ברחבי העולם. אנו מצפים לעוד אבני דרך בתחום מוצרי הביוסימילר שלנו בשנה זו".

טבע קיבלה את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) לשווק את התרופה כבר בסוף 2018, ובשיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסום דוחות 2019 בחודש שעבר, העריכו בכירי טבע שהיא תושק בחודש מרץ.

טבע השיקה לפני מספר חודשים גרסת ביוסימילר לתרופה אונקולוגית אחרת, Rituxan.

טבע, בניהולו של קאר שולץ, נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב ושווי השוק שלה הוא 9.8 מיליארד דולר.