השבעת הכנסת ה-23 נערכה בקבוצות מבודדות

במקביל נפגש היום ח"כ גנץ עם ח"כ אביגדור ליברמן • השניים הסכימו להמשיך במאמצים להרכבת ממשלה רחבה והחזרת הכנסת לתפקוד • בסיעת כחול לבן פנו מיידית אחרי ההשבעה בדרישה לכינוס המליאה ובחירת יו"ר כנסת חדש

הכנסת ה-23 הושבעה היום (ב') אחר הצהריים באמצעות כניסתם של שלושה ח"כים בכל פעם לאולם המליאה. יועציהם ועובדי המשכן המתינו בחוץ, כאשר יו"ר הכנסת אדלשטיין, נשיא המדינה ריבלין ומזכירת הכנסת מנהלים את המהלך החריג.

האווירה בכנסת, הייתה אווירת נכאים, זאת לאור החשש הכבד מהתפשטות המגיפה ברחבי ישראל ועלייה משמעותית במספר המאובחנים כחולים וגם בשל העובדה שמדובר בכנסת השלישית המושבעת תוך פחות משנה והמשבר הפוליטי המפעפע ברקע לא נראה כעומד לפני פתרון.

את ההשבעה פתחו ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גנץ. את האירוע חתמו חברות הכנסת איילת שקד ופנינה תמנו שטה, שגם נותרו בסיום האירוע ושרו את התקווה.

במקביל נפגש היום ח"כ גנץ עם ח"כ אביגדור ליברמן. השניים הסכימו להמשיך במאמצים להרכבת ממשלה רחבה והחזרת הכנסת לתפקוד. בהמשך הוא דיבר בטלפון עם ח"כ אימן עודה, אחרי ששוחח במהלך היום עם ראשי כל הסיעות בכנסת כשהוא מזמין אותם לניהול מו"מ.

בסיעת כחול לבן פנו מיידית אחרי ההשבעה בדרישה לכינוס המליאה ובחירת יו"ר כנסת חדש. במכתב פניה שני (אתמול הם פנו בפעם הראשונה) הם כתבו. "אין ליו"ר הכנסת כל סמכות שלא לקיים את הדיון, במיוחד נכון הדבר לאור העובדה כי שיקוליו של יו"ר הכנסת נגועים בעניין אישי ברור העולים כדי ניגוד עניינים ממשי". חברי כחול לבן אף איימו לפנות לבג"ץ אם מליאת הכנסת לא תכונס.