לא הכול קורונה: איילון חוברת להלמן אלדובי למימון פרויקטי בנייה

ההסכם עם חברת הביטוח יאפשר לשותפות הלמן אלדובי התחדשות עירונית להעמיד "מימון וליווי לפרויקטים לבנייה ליזמים במקביל להנפקת בטוחות לרוכשים בפרויקטים לפי חוק המכר" • בשבוע שעבר חתמה השותפות על הסכם עם חברת מעוז דניאל למימון פרויקט הפינוי-בינוי בבת ים

רמי דרור/ צילום:תמר מצפי
רמי דרור/ צילום:תמר מצפי

התקשרות עסקית "רגילה" שלא קשורה לסערת התפרצות נגיף הקורונה: בית ההשקעות הלמן אלדובי וחברת הביטוח איילון משתפים פעולה בתחום הסכמי המימון עם יזמים בתחום הבנייה למימון משותף של פרויקטים.

היום דיווח הלמן אלדובי, שבניהול רמי דרור, על "התקשרות בהסכם מסגרת לשיתוף פעולה" שנחתם אתמול בין שותפות הלמן אלדובי התחדשות עירונית לבין חברת הביטוח, אשר "יאפשר לשותפות להתקשר בהסכמי מימון עם יזמים בתחום הבנייה למימון משותף של פרויקטים במסגרתם תעמיד השותפות מימון וליווי לפרויקטים לבנייה ליזמים במקביל להנפקת בטוחות לרוכשים בפרויקטים כאמור לפי חוק המכר".

על פי הדיווח, הסכם המסגרת שסוכם בין איילון, שבניהול אריק יוגב, לבין הקרן "קובע התניות באשר לשיתוף הפעולה שבין השותפות לבין חברת הביטוח ביחס לאופן אישור פרויקטים לבנייה, מעקב שוטף אחרי הסדרי הבטוחות בפרויקטים ואופן מימושם", תוך שהוסיפו כי "הנהלת דייברגון, השותף הכללי בשותפות, מעריכה כי החתימה על הסכם המסגרת תאפשר לשותפות הזדמנויות עסקיות נוספות להתקשרויות עם יזמים פוטנציאלים".

מבחינת הלמן אלדובי התחדשות עירונית, שחתמה בשבוע שעבר על הסכם עם חברת מעוז דניאל למימון פרויקט הפינוי-בינוי בבת ים, "חתימת הסכם דו צדדי עם איילון חברה לביטוח משלימה את כושר המימון שלה וביצוע עסקאות מגוונות של מימון התחדשות עירונית. ההסכם הדו צדדי יאפשר להלמן אלדובי התחדשות עירונית לתת ליזמים יחד עם חברת איילון ערבויות לפי חוק המכר (הבטחת השקעות של רוכשי דירות)".

הלמן אלדובי התחדשות עירונית, שבהובלת המנכ"ל מני בן מאור והיו"ר חן לוי, מתמקדת בתחום מימון פרויקטים של התחדשות עירונית באזורי ביקוש. היא הוקמה בשיתוף פעולה עם קבוצת דייברגון, ופועלת תחת "הלמן אלדובי קרנות השקעה" והיא קרן שקלית לא סחירה. יחידות ההשתתפות של הקרן מוצעות לציבור על פי תשקיף ולפיו, ההלוואות ליזמים ניתנות לתקופות של 12 עד 48 חודשים עם בטחונות דוגמת משכנתא, התחייבות לרישום משכנתא, אג"ח ברשם החברות, שיעבוד זכויות היזם בפרויקטים ושעבודים צולבים, מכתבי עודפים וערבויות אישיות. הקרן הודיעה כי "תשאף לחלק למשקיעים קופון חצי שנתי בחלוף לפחות 12 חודשים מכל השקעה של משקיע פעמיים בשנה ב-1 ביוני וב-1 בדצמבר בכל שנה עוקבת".

בשנת 2019 הלמן אלדובי התחדשות עירונית השלימה שני סבבי גיוס בהיקף כולל של 112 מיליון שקל וחתמה, נכון להיום, על הסכמים למימון תשעה פרויקטים בסך מצטבר של כ-110 מליון שקל.