345 מתים באיטליה ביממה; גרמניה מקימה בתי חולים מאולתרים

חוקרים שהתראיינו היום לכלי התקשורת האיטלקיים אמרו כי בהתחשב בצעדי הסגר, שיא התחלואה צפוי בעוד כשבוע בערך, ולאחריו תירשם ירידה • בבריטניה, ששינתה אתמול את מדיניותה בדקה ה-90 וקראה לתושבים לשמור על בידוד חברתי, נרשמו עוד 14 מקרי מוות, וסך המתים עומד על 70

אנשי צוות רפואיים מובילים חולה קורונה לבית חולים ברומא בחליפות מגן / צילום: Associated Press
אנשי צוות רפואיים מובילים חולה קורונה לבית חולים ברומא בחליפות מגן / צילום: Associated Press

345 בני אדם מתו ביממה האחרונה מקורונה באיטליה ומספר הנדבקים החדשים במחלה עמד ב-24 השעות האחרונות על 3,526 בני אדם. זאת, בהשוואה ל-249 מקרי מוות ו-3,233 מאובחנים חדשים ביממה הקודמת. חוקרים שהתראיינו היום לכלי התקשורת האיטלקיים אמרו כי בהתחשב בצעדי הסגר, שיא התחלואה צפוי בעוד כשבוע בערך, ולאחריו תירשם ירידה. הם סימנו את ה-25 במרץ כמועד החזוי של פסגת התחלואה. שר הפנים האיטלקי אמר לציבור היום כי "השבוע הנוכחי הוא קריטי" ושב וקרא "להישאר בבית למעט במקרים הכרחיים".

במסגרת הסגר הקיים באיטליה כל העסקים הבלתי-חיוניים אמורים להיות סגורים, והציבור נקרא לצאת ברחוב רק לקניות או בדרך לעבודה. כמו במקומות אחרים באירופה שהטילו סגר אך לא ביטלו את העבודה, בתחבורה הציבורית ובתחנות רכבת ואוטובוסים לא ניתן לשמור על מרווח מינימלי של מטר. לפי הדיווחים בכלי התקשורת, כ-8,000 בני אדם ועסקים קיבלו דוחות על כך שלא צייתו לכללים עד כה.

גרמניה: הפנדמיה העולמית תימשך כשנתיים

בגרמניה החלו היום המומחים להשמיע אזהרות בנוגע למסלול ההתפתחות החזוי של המחלה במדינה. מספר החולים כרגע עומד על כ-8,604, מאות מהם מאושפזים. "אנו שמים לב שגם קליניקות ובתי חולים מנוסים מתמודדים עם בעיות כרגע", אמר היום נציג מרכז רוברט קוך למחלות זיהומיות, "אנחנו חייבים לעשות כל שביכולתנו להפריע לשרשראות ההידבקות בגרמניה".

לפי התחזיות, עד סוף השבוע צפויים להתאשפז 1,500 בני אדם, ומספר בני האדם שיידבקו במדינה יעמוד על כ-20,000 חולים. המרכז גם העריך כי הפנדמיה העולמית תימשך כשנתיים, עד ש-60% מהאוכלוסייה יחלו במחלה והנגיף לא יוכל להתפשט יותר. מספר הקורבנות במדינה עד כה עומד על 23.

הרשויות בברלין הודיעו כי הן מתכננות להקים בית חולים מאולתר במתחם הכנסים הגדול של ברלין, כדי להתמודד עם היקפי תחלואה גדולים צפויים. גם ערים אחרות בגרמניה דיווחו על הסבת מבנים קיימים לבתי חולים. הפוליטיקאי הבכיר פרידריך מרץ, שנחשב לאחד המועמדים להחליף את הקאנצלרית אנגלה מרקל ותיכנן לרוץ לראשות מפלגת ה-CDU בבחירות הפנימיות (שנדחו בינתיים בשל המשבר) עידכן כי הוא חולה בקורונה.

בבריטניה, ששינתה אתמול את מדיניותה בדקה ה-90 וקראה לתושבים לשמור על בידוד חברתי, נרשמו עוד 14 מקרי מוות, וסך המתים מקורונה עומד על 70 בני אדם (וכ-2,000 נדבקים). בספרד היקף התחלואה האירופי החמור ביותר אחרי איטליה, עם 11,409 מאובחנים ו-510 קורבנות עד כה, 168 מהם ביממה האחרונה.