אחרי מתקפות ראשי כחול לבן, בני גנץ ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שוחחו

בשעות הערב, יצאו ראשי כחול לבן במתקפה נגד יו״ר הכנסת באמצעות הודעות ברשתות החברתיות • אחרי כל ההודעות הללו, כולל גם ציוץ של ח״כ גנץ נגד נתניהו ואדלשטיין, הרים גנץ טלפון לאדלשטיין ואמר לו: "הכנסת היא מוסד ממלכתי וחיוני שחייב להמשיך לתפקד, וביתר שאת בעיתות משבר"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין / צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת

במהלך היממה האחרונה ניסו ראשי סיעות בכנסת לכונן את עבודת הכנסת ה-23, להקים את ועדות הכנסת, חוץ ובטחון, כספים והוועדה לענייני מאבק במגיפת הקורונה, אולם בישיבה שנערכה בלשכת יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, לא הצליחו להגיע הליכוד וכחול לבן להסכמות, כאשר הליכוד דרשו שהועדות לא יכללו יותר מ-10 אנשים, בעוד כחול לבן מציינים שבדיוק באופן שבו מתפקדת הממשלה, ריחוק ועבודת שידורי וידאו, כך ניתן גם לקיים את עבודת הוועדות.

בהמשך, דיבר ח״כ אדלשטיין במליאה והבהיר שאם לא יהיו הסכמות לגבי אופן הקמת הוועדה המסדרת, הוא יביא את הנושא להצבעה במליאה מחר (יום ד׳).

בשעות הערב, יצאו ראשי כחול לבן במתקפה נגד יו״ר הכנסת באמצעות הודעות ברשתות החברתיות.

ח״כ יאיר לפיד כתב ״אזרחי ישראל, אתם לא חיים בדמוקרטיה. הרשות השופטת נסגרה כבר לפני ארבעה ימים, בצו שניתן באחת בלילה, בלי שאף אחד ידע עליו. הרשות המחוקקת נסגרה היום, באופן בלתי חוקי. יו"ר הכנסת הקודמת, שלא נבחר לתפקידו, סגר את הכנסת. לפני כן הוא סירב לבקשת רוב חברי הכנסת - 62 במספר - לבחור יו"ר חדש במקומו. הוא סירב גם לבחור ועדות כנסת שיסייעו במאבק במגיפה.כל זה קרה ללא סמכות, בלי בחירה, בלי שאף אחד שאל אתכם. השנה, כאמור, היא 2020. אין שום בעיה לכנס את הכנסת בוידיאו. אין שום בעיה להצביע דרך אפליקציה".

ח״כ יעלון כתב "למי שלא קולט, זו הפעם השלישית שנתניהו מנסה להגיע ל 61 מנדטים כדי להימלט ממשפט ולשלוט כדיקטטור. הוא שוב נכשל, אך אינו משלים עם תוצאות הבחירות. לכן הוא משתמש בחוסר אחריות באיום הקורונה, מנטל את בית המשפט, פוגע במכוון בפיקוח הפרלמנטרי הדמוקרטי, משסה איש באחיו (ראו את דף הפייסבוק שלו) ומפעיל את שופריו בתקשורת".

אחרי כל ההודעות הללו, כולל גם ציוץ של ח״כ גנץ נגד נתניהו ואדלשטיין, הרים גנץ טלפון לאדלשטיין ואמר לו: "הכנסת היא מוסד ממלכתי וחיוני שחייב להמשיך לתפקד, וביתר שאת בעיתות משבר, וכי מצופה ממך כמי שמהווה לאורך שנים גורם ממלכתי המשרת את כלל החברה הישראלית, לאפשר זאת".

בהמשך הערב, יו״ר הכנסת אדלשטיין התקשר לנציג הליכוד, זאב אלקין ונציג כחול לבן ניסנקורן וביקש מהם להגיע להסכמות בנוגע להקמת הועדות החיוניות . "בייחוד בתקופה זו חשוב לפעול בהבנות מצד כל סיעות הבית. אין לנו את הפריווילגיה להתכתש בוויכוחים מיותרים".

מטעם ראש הממשלה והליכוד נמסר בתגובה: ״בשעה שראש הממשלה נתניהו נאבק סביב השעון במגיפת הקורונה כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל, חברי הכנסת של כחול לבן וליברמן עסוקים בעסקנות פוליטית במטרה לבצע מחטף שלטוני באמצעות חקיקה אנטי דמוקרטית. במקום לגלות אחריות לאומית ולהצטרף מייד לממשלת חירום, הם עסוקים בעסקנות פוליטית קטנונית בניגוד גמור להבטחותיהם לבוחריהם. הליכוד קורא לכחול לבן להיפגש עוד הערב כדי להקים את ועדות הכנסת בהסכמה".