אמסלם יקבל סמכויות לשעת חירום שיאפשרו לו להקל על חברות התקשורת

בהמשך היום צפוי המשרד להודיע על הקלות למפעילים שמבקשים לעצור את ניידות המספרים בסלולר ולהפסיק המגבלה על 6 דקות מענה במוקדי השירות

דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

שר התקשורת דוד אמסלם יקבל סמכויות לשעת חירום שיאפשרו לו לנקוט צעדים ולהורות על החלטות ללא צורך בתהליכי שימוע מסודרים, כפי שנהוג במסגרת תיקון רישיון של החברות בתקופה רגילה.

הסמכויות יאפשרו לאמסלם להקל על החברות היכן שימצא צורך בכך, ובמקביל הוא יוכל גם להורות להם לנקוט צעדים כדי שיספקו שירותים במתכונת חירום.

בשיחות שקיים שר התקשורת בימים האחרונים עם המפעילים, הוא שמע על הקשיים שחוות החברות, בעיקר בכל הקשור למתן מענה במוקדי השירות. החברות סובלות בימים האחרונים ממבול של פניות בעיקר לצורך הגדלת רוחבי פס והזמנת שירותים חדשים, והמוקדים אינם יכולים לעמוד במגבלה הקבועה בחוק בכל הקשור לזמן מענה בתוך 6 דקות.

חלק מהמפעילים דורשים במקביל לעצור את ניידות המספרים, וזאת על רקע ההוראה לסגור קניונים ומרכזי קניות, מה שמאפשר מכירות רק דרך אתרי האינטרנט של החברות ובאמצעות שליחים.

המשמעות היא עצירה כמעט מוחלטת של המכירות, שהובילה להפסקה בעבודה של רבים מהם. לניידות המספרים יש מתנגדים הטוענים כי הדבר דווקא יפגע בלקוחות שמסיימים תוכנית ולא יוכלו לעבור חברה כעבור שנה, וזאת במקרה שהמפעיל שלהם לא יהיה מוכן להאריך להם תוכנית קיימת.

אחת השאלות שעומדות בפני שר התקשורת אמסלם תהיה סביב סוגיית מכרז הדור החמישי בסלולר, שנראה כי לא יהיה מנוס מלעכבו לעת עתה, היות שהחברות נכנסות לתקופה מאד קשה של אי-יציבות.

ההערכה היא שמשרד התקשורת יידרש לחשוב מחדש על חלק מתוכניותיו לגבי שיטת המכרז והקצאת התדרים. ל"גלובס" נודע גם כי חלק מהחברות פנו למשרד וביקשו לבטל להם את התשלומים עבור אגרות תדרים לשנה זו.