העלייה שלפני המשבר: מספר הלינות במלונות בפברואר 2020 - 1.7 מיליון

בחודש פברואר השלכות משבר הקורונה עדיין לא נתנו את אותותיהן באופן דרסטי על בתי המלון בישראל • 53% מהלינות היו של תיירים - כ-885 אלף לינות

בתי מלון בתל-אביב / צילום: אייל פישר, גלובס
בתי מלון בתל-אביב / צילום: אייל פישר, גלובס

מספר הלינות בבתי המלון בארץ בחודש פברואר 2020 הסתכם ב-1.7 מיליון. 53% מהן היו לינות של תיירים, כלומר כ-885 אלף לינות.

בחודש פברואר השלכות משבר הקורונה עדיין לא נתנו את אותותיהן באופן דרסטי בבתי המלון בארץ, והן הלכו והחמירו במהלך חודש מרץ עד לאיסור כניסת זרים לישראל (למעט זרים המוכיחים כי באפשרותם להיכנס לבידוד ביתי של 14 ימים, בדומה לישראלים). תפוסת החדרים בבתי המלון בחודש פברואר הסתכמה ב-61%. שיעורי התפוסה הגבוהים ביותר נרשמו בירושלים (67%), בטבריה (70%) ובאזור ים המלח (65%).

מתחילת השנה, כלומר בחודשים ינואר ופברואר 2020, נרשמו 3.3 מיליון לינות במלונות בישראל. שני החודשים הללו משקפים עלייה קלה של כ-2% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. יותר ממחצית הלינות היו של תיירים שלנו בעיקר בתל-אביב ובירושלים. התפוסה בחודשים ינואר ופברואר הגיעה ל-59%.

סיכום חודש מרץ שיפורסם בחודש הבא ישקף את התמונה העגומה שעימה מתמודד ענף המלונאות כיום. מחיקת התיירות הנכנסת ועוצר החופשות של הישראלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות הובילו לסגירה של מאות בתי מלון בישראל ולהוצאה לחל"ת של עשרות אלפי עובדים. חלק גדול מהם פוטרו לאור המפולת שאליה נקלעו המלונות בכל רחבי הארץ.

בהתאחדות המלונות מתייחסים למשבר הזה כחמור ביותר בתולדות הענף ומזכירים כי גם מלון שנסגר לפעילות עדיין מתמודד עם עלויות קבועות ומכבידות - רובן תשלומים לרשויות.